شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ابراز وفاداری "بی‌قید و شرط" ارتش ونزوئلا به مادورو


ارتش ونزوئلا در پی سوءقصد نافرجام به جان نیکولاس مادورو، ‌رئیس‌جمهور این کشور وفاداری "بی قید و شرط" خود را به مادورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو از سوءقصدی که روز شنبه در جریان سخنرانی و حضور وی در مراسم ارتش رخ داد جان سالم به در برد و دولت او اعلام کرد که این حادثه باعث مجروح شدن هفت سرباز بعد از چند انفجار شده است.

پس از این حوادث، ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا با قرائت بیانیه‌ای از جانب ارتش این کشور اعلام کرد که ارتش "وفاداری بی قید و شرط و نامحدودی به فرمانده کل قوا" (مادورو) دارد.

پادرینو لوپز در این بیانیه حادثه روز شنبه را "یک تلاش مفتضحانه برای ترور و یک تجاوزگری علیه ارتش" خواند که هدفش تحریک به تغییر نظام از طریق ابزارهای ضد قانون اساسی است.

او خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح ونزوئلا این حرکت وحشیانه را در راستای تلاشی ناامیدانه به منظور بی‌ثبات کردن دولت محکوم می‌کند.

مادورو که از سوی اپوزیسیون به سرکوب‌گری و سیاست‌های مستبدانه متهم شده، عمدتا متکی به ارتش برای ادامه کار خود در میان بحران اقتصادی شدید و آشوب سیاسی در این کشور است.

او در یک سخنرانی که بعد از این حادثه ایراد کرد، گفت: حداکثر مجازات را برای متهمان به تلاش برای ترور وی را در نظر خواهد گرفت و هشدار داد، هیچگونه بخششی در کار نخواهد بود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!