شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تظاهرات حامیان مادورو در کاراکاس/ مقام‌های ونزوئلا برای نابودی توطئه‌ها متعهد شدند


در پی تلاش ناکام برای ترور رئیس‌جمهوری ونزوئلا، مقام‌های ونزوئلایی به "نابودی" توطئه‌های ضد نیکولاس مادورو متعهد شدند. در همین حال هزاران تن از حامیان مادورو در کاراکاس به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا کلمبیا را به حمایت از این ترور متهم می‌کند. اتهام‌زنی مادورو به خوآن مانوئل سانتوس، همتای کلمبیایی او موجب شده تا روابط این دو کشور بیش از پیش تیره شود.

سانتوس که امروز سه‌شنبه قدرت را به ایوان دوکو تحویل می‌کند، تمامی اتهامات را بی‌اساس دانسته است و دولت او اتهامات را "پوچ" می‌دانند. دولت مادورو اما معتقد است که کلمبیا با اپوزیسیون "فوق راست‌افراطی" همکاری کرده و افرادی که نامی از آنها برده نشده است در ایالت فلوریدای آمریکا از آنها حمایت مالی به عمل آوردند. گرچه مدرکی دال بر اثبات این ادعا وجود ندارد اما هزاران ونزوئلایی در تبعید در کلمبیا و فلوریدا زندگی می‌کنند.

منتقدان مادورو نگرانند که اکنون دولت ونزوئلا سرکوب اپوزیسیون و مخالفان را افزایش دهد.

دادستان کل ونزوئلا دوشنبه در کنفرانسی خبری از بازداشت یک سری مظنون خبر داد و گفت مقام‌ها طبق قانون آن کسانی را که علیه صلح کشورشان توطئه کردند، تحت پیگرد قرار می‌دهد. او حمله پهپادی روز شنبه را "قتل‌عام ناکام" توصیف کرد.

وزیر کشور ونزوئلا یکشنبه از بازداشت شش مظنون خبر داده بود. به گفته او، دو پهپاد مورد استفاده قرار گرفتند که حامل یک کیلوگرم ماده انفجاری بسیار قدرتمند سی‌۴ (C۴) بودند.

وی گفت، یکی از پهپادها از کنترل خارج شده و به سمت ساختمان دیگری رفت و پهپاد دوم پیش از رسیدن به محل ایستادن مادورو منفجر شد. جنبش ملی سربازان ونزوئلا مسوولیت این حمله را پذیرفته است.

در همین حال حامیان مادورو دوشنبه در سراسر کاراکاس به خیابان‌ها آمدند. تجمع‌ حامیان رئیس‌جمهوری ونزوئلا از مرکز شهر آغاز شد و آنها نهایتا به سمت کاخ میرافلورس، محل کار رئیس‌جمهوری ونزوئلا حرکت کردند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!