شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اعزام نظامیان برزیلی به منطقه مرزی پس از درگیری‌ با مهاجران ونزوئلایی

رییس جمهور برزیل پس از صدور دستور اعزام سربازان به مرز با ونزوئلا، با وزرای کلیدی کابینه‌اش نشستی برگزار کرد و به بررسی واکنش مناسب نسبت به بحران مهاجرتی پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام پس از آن صورت گرفت که ساکنان شهر مرزی پاکارایما با مهاجران ونزوئلایی درگیر شدند و آنان را از اردوگاه‌های موقت بیرون انداختند.

میشل تامر، رییس جمهور برزیل در کاخ ریاست جمهوری با وزرای کلیدی کابینه از جمله وزیر دفاع، امنیت اجتماعی و امور خارجه دیدار کرد تا در خصوص واکنش برزیل نسبت به این بحران با آنان گفت‌وگو کند.

به دنبال این درگیری‌ها، جوّ پاکارایما تا حد زیادی آرام شده زیرا تقریبا تمام ونزوئلایی‌ها از این شهر بیرون انداخته شدند.

یک سخنگوی نیروی ضربت مهاجرتی برزیل به خبرگزری فرانسه گفت: بیش از ۱۲۰۰ مهاجر ونزوئلایی به کشورشان بازگشته‌اند.

این سخنگو اظهار کرد، شمار میانگین ونزوئلایی‌هایی که به طور روزانه از مرز این کشور وارد برزیل می‌شوند، ۵۰۰ نفر است که پس از این درگیری‌ها این میزان بسیار پایین‌تر از روزهای قبل بوده است.

به گفته شهروندان، این شهر اکنون به دلیل ورود نیروهای پلیس جو آرامی دارد ومغازه‌ها بازگشایی شده‌اند.

وزیر امنیت اجتماعی اعلام کرد که امروز (دوشنبه) گروهی ۱۲۰ نفره از سربازان و متخصصان سلامت را برای پیوستن به تیم حاضر در این منطقه اعزام می‌کند.

ده‌ها هزار ونزوئلایی‌ طی سه سال گذشته برای فرار از بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از کشور خود به برزیل مهاجرت کرده‌اند.

تازه‌ترین تنش‌ها اوایل روز شنبه و چند ساعت پس از ربوده شدن یک بازرگان در پاکارایما که به مظنونان ونزوئلایی نسبت داده شد، آغاز شد. پیش از این درگیری حدود ۱۰۰۰ مهاجر در خیابان‌های پاکارایما زندگی می‌کردند.

شاهدان محلی می‌گویند در این درگیری، مهاجمان چادر مهاجران را با هر چه که در آن‌ها بود سوزاندند.

فرماندار این منطقه خواستار بستن موقت این مرز شده و درخواست کرده که نیروهای امنیتی بیشتری برای مقابله با جرایمی که ونزوئلایی‌ها را مرتبط با آن‌ها می‌داند، به این منطقه اعزام شوند.

در همین حال پرو و اکوادور هم مهاجران را در مرز خود متوقف کرده‌ و آنان را ملزم به ارائه گذرنامه کرده‌اند.

طبق گفته مسئولان، تنها در هفته گذشته، ۲۰ هزار ونزوئلایی وارد پرو شده‌اند. این کشور تدابیر مهاجرتی خود را افزایش داده و اقدامات آن در خصوص گذرنامه مهاجران از ۲۵ اوت اعمال می‌شود. دولت پرو نیز ارائه مجوز کوقت کار را برای ونزوئلایی‌ها محدود کرده است.

کلمبیا نیز ابراز نگرانی کرده است که کنترل مرزی اکوادور، موجب ماندن هزاران ونزوئلایی در کلمبیا می‌شود.

آرژانتین هم اقدامات جدیدی را برای مبارزه با ورود مهاجران اعلام کرده است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!