جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

میوه های اکوادور

اکوادور کشوری گرمسیری در آمریکای جنوبی است و طبیعتی بی نظیر و منحصربفرد دارد. جغرافیای خاص اکوادور باعث پدید آمدن پوشش گیاهی و میوه های خاص و عجیبی شده است که شاید تا به حال ندیده باشید. امروز می خواهیم چند مورد از خاص ترین میوه های اکوادور را به شما معرفی کنیم با ظاهر و طعم خاصی که دارند به جاذبه های گردشگری اکوادور تبدیل شده اند. اگر قصد سفر به این کشور آمریکایی را دارید پیشنهاد می کنیم حتما این میوه های عجیب و خوشمزه را در طول سفرتان امتحان کنید. در ادامه با الی گشت همراه باشید.

آشنایی با میوه های بومی اکوادور

اوویلا | Uvilla


این میوه با نام علمی فیسالیس میوه ای گرد و کوچک شبیه به گوجه است و طعمی خاص دارد. شاید این میوه را بیشتر با نام فیسالیس بشناسید اما در اکوادور به آن اوویلا می گویند و به دلیل خواص دارویی و ویتامین های زیادی که دارد بسیار پرطرفدار و محبوب است. این میوه تا زمان رسیدن داخل غلافی قرار می گیرد و به مرور غلاف آن خشک شده و میوه بیرون می آید. در کشور خودمان هم مشابه این میوه وجود دارد که به آن عروسک پشت پرده می گویند و در طب سنتی کاربردهای زیادی دارد. اگر به اکوادور سفر کردید حتما این میوه خوشرنگ و زیبا را امتحان کنید و از طعم خاص و جالب آن لذت ببرید.

اوویلا

گوجه درختی | Tomate de árbol

یک نکته را در مورد میوه های اکوادوری باید به شما بگوییم و آن این است که این میوه ها علاوه بر ظاهر عجیبشان اسامی عجیب تری هم دارند! مثلا درست است که نام این میوه گوجه درختی است اما در حقیقت این میوه هیچ ارتباطی با گوجه ندارد و صرفا تشابه ظاهری باعث این نامگذاری شده است. این میوه به رنگ های زرد، قرمز و نارنجی دیده می شود و به شدت ترش و خوشمزه است. در اکوادور معمولا این میوه را به صورت آب میوه و در ترکیب با آب و شکر مصرف می کنند. در سفر به اکوادور می توانید نوشیدنی تهیه شده از این میوه را در اکثر کافه ها و رستوران ها سفارش بدهید.

گوجه درختی

پیتاهایا | Pitahaya

پیتاها یکی دیگر از میوه های اکوادور است و در واقع جزء خانواده میوه های اژدهاست. میوه اژدها در کشورهای مختلف مثل مکزیک و آسیای جنوب شرقی مثل مالزی، ویتنام و تایوان هم کشت می شود. اما پیتاهایا بر خلاف آن ها که رنگی صورتی دارند به رنگ زرد است و داخلش سفید رنگ است. پیتاهایا در بین تمام میوه های اکوادور جزء شیرین ترین هاست. میوه پیتاهایا فیبر بالایی دارد و به همین دلیل مصرف بیش از یک عدد آن توصیه نمی شود. مگر آن که به خاطر مشکلات گوارشی نیاز به مصرف بیشتر داشته باشید.

پیتاهایا

نارنجیلا | Naranjilla

نارنجیلا یا نارنهییا یک میوه عجیب شبیه به پرتقال است و یکی از میوه های اکوادور به حساب می آید. توریست هایی که به اکوادور سفر می کنند ممکن است بین اسم این میوه و Naranj که به معنای پرتقال است سردرگم شوند. میوه های اکوادور علاوه بر ظاهرشان نامگذاری عجیب و غریبی هم دارند. مثلا همان طور که دیدیم گوجه درختی هیچ ارتباطی با گوجه ندارد، اما نارنجیلا در واقع از خانواده گوجه است! این میوه هم مثل گوجه درختی معمولا به صورت خام و تنها مصرف نمی شود بلکه با آب و شیرین کننده های مختلف ترکیب می شود و به صورت آب میوه خوشمزه سرو می شود.

میوه نارنجیلا

باباکو | Babaco

باباکو یکی از میوه های اکوادور است و تا حدودی شبیه به استارفروت یا میوه ستاره ای کشورهای جنوب شرق آسیاست. باباکو با میوه پاپایا هم خانواده است اما بدون دانه است و طعم آن کمی شبیه به توت فرنگی، کیوی و آناناس است! از این عجیب تر؟ میوه باباکو بسیار آب دار است و در واقع بیشتر به عنوان آب میوه مصرف می شود. اگر قصد سفر به اکوادور را دارید حتما این میوه و عجیب و غریب و خاص را امتحان کنید.

باباکو

ساپوت | Sapote

یکی دیگر از میوه های اکوادور که به شما معرفی می کنیم ساپوت است. ظاهر این میوه شاید شما را یاد میوه آووکادو بیندازد اما به هرحال تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد. وسط این میوه دانه های سیاه بزرگی وجود دارد و برخلاف آووکادو، گوشت میوه ساپوت نارنجی و شیرین است. بافت میوه ساپوت هم کمی رشته رشته است و مثل آووکادو نرم نیست.

ساپوت

آچوتیلو | Achotillo

این میوه عجیب و غریب و خاص یکی از میوه های اکوادور است و شباهت های زیادی با میوه رامبوتان در کشورهای شرق آسیا (مالزی، اندونزی و ..) دارد. پوسته بیرونی این میوه سخت و قرمز است و داخلش گوشتی نرم، سفید و ژلاتینی داردکه به یک هسته بزرگ چسبیده است. این میوه با ظاهر عجیب و خاصی که دارد یکی از جذاب ترین میوه های اکوادور است و گردشگران را عاشق خود می کند.

آچوتیلو

پپینو | Pepino

آخرین مورد از میوه های اکوادور که به شما معرفی می کنیم میوه ای به نام پپینو است. این میوه بیضی شکل به رنگ زرد است و رگه های قهوه ای روی آن دیده می شود. نکته عجیب و جالب در مورد اسم این میوه این است که پپینو در زبان اسپانیایی به معنای خیار هم هست!!! به همین دلیل در سفر به اکوادور ممکن است این موضوع کمی شما را گیح و سردرگم کند.

پپینو

در حقیقت نام اصلی این میوه پپینو دولچه یا خیار شیرین است! اما مردم محلی به اختصار آن را پپینو می نامند و حالا اینکه چطور آن را با خیار قاطی نمی کنند را باید از خودشان بپرسید! البته وقتی این میوه را امتحان می کنید متوجه می شوید که چرا به آن خیار می گویند: طعم پپینو چیزی بین طعم خیار و ملون است!

(منبع: الی گشت)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!