پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل: تنها اگر خودم پیروز شوم نتایج انتخابات را می‌پذیرم

نامزد راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری برزیل اعلام کرد، تنها در صورتی نتایج انتخابات را می‌پذیرد که خودش پیروز شود و هرگونه پیروزی از سوی رقبا از طریق تقلب در انتخابات خواهد بود!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خائر بولسونارو، ژنرال بازنشسته ارتش که در آستانه انتخابات 7 اکتبر (15 مهر) پیشتاز نظرسنجی‌هاست، هیچگونه اسناد و مدارکی را درخصوص اینکه در انتخابات تقلب خواهد شد، ارائه نداد اما گفت، به دادگاه عالی انتخابات برزیل اعتماد ندارد.

وی افزود: براساس آنچه در خیابان‌ها مشاهده می‌کنم هیچ نتیجه‌ای غیر از پیروزی خودم در انتخابات را قبول نخواهم کرد.

بولسونارو که پس از مضروب شدن با چاقو در یکی از کمپین‌های انتخاباتی در 6 سپتامبر سال جاری میلادی در بیمارستان بستری شد، حزب رقیب کارگر را به انجام تقلب به عنوان برنامه دومش در انتخابات متهم کرد.

این در حالی است که اظهارات وی درباره تقلب در انتخابات از سوی دادگاه انتخابات برزیل و همچنین سازمان کشورهای آمریکایی که بر این انتخابات نظارت دارند، رد شده است.

اگر هیچ نامزدی اکثریت آرا را در دور نخست انتخابات به دست نیاورد دور دوم انتخابات بین دو نامزدی که بیشترین رای را به دست آورده‌اند در تاریخ 28 اکتبر (6 آبان) برگزار خواهد شد.

در حالی که بولسونارو در اکثر نظرسنجی‌ها به عنوان پیشتاز دور اول محسوب شده اما برخی از نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن بودند که وی در دور دوم انتخابات در جریان رقابت با فرناندو حداد، شهردار سابق سائوپالو که در حال حاضر در رتبه دوم رقابت‌ها قرار دارد، شکست خواهد خورد.

براساس نتایج نظرسنجی "بیتا فولها" که روز جمعه منتشر شد فرناندو حداد در دور دوم انتخابات که قرار است ماه آینده برگزار شود بولسونارو را شکست خواهد داد.

این نظرسنجی نشان داد در دور دوم انتخابات حداد 45 درصد آرا را از آن خود خواهد کرد و بولسونارو را با 39 درصد آرا شکست خواهد داد.

براساس این نظرسنجی برخی دیگر از شرکت کنندگان در این نظرسنجی هنوز تصمیم نگرفته‌اند و یا اعلام کرده‌اند که رای خود را به صورت باطل به صندوق خواهند انداخت. رای دادن در برزیل اجباری است.

براساس این نظرسنجی بولسونارو در دور نخست انتخابات شبیه‌سازی شده با 28 درصد آرا همانند نظرسنجی 20 سپتامبر پیشتاز است و حداد با شش درصد افزایش 22 درصد آرا را از آن خود می‌کند.

سیرو گومز، کاندیدای چپ میانه 11 درصد از آرا و جرالدو آکمین، دیگر نامزد این انتخابات 10 درصد آرا را در دور نخست انتخابات شبیه‌سازی شده به دست آورد.

دیتا فولها این نظرسنجی را بین روزهای چهارشنبه تا جمعه در سراسر برزیل انجام داد که در آن 9000 تن شرکت داشتند و درصد خطای آن مثبت و منفی دو درصد اعلام شده است.

قرار بود بولسونارو روز جمعه از بیمارستان مرخص شود اما به خاطر تب و عفونت ترخیص وی به تاخیر افتاد.

در عوض وی کل روز خود را به رد کردن گزارش منتشر شده در مجله وخا سپری کرد؛ گزارشی که در آن آمده است همسر سابق بولسونارو وی را به تقلب، فرار مالیاتی و سرقت پولی که وی در یکی از صندوق‌های امانت بانکی در ریودی ژانیرو پس انداز کرده بود، متهم کرد. این در حالی است که کمپین انتخاباتی بولسونارو متعهد شده این مجله را به خاطر انتشار این گزارش به دادگاه بکشاند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!