دوشنبه, ۰۶ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
روسیه و کوبا با "دیکته" در روابط بین‌الملل مخالف هستند

معاون اول وزیر خارجه روسیه با همتای کوبایی خود در مسکو دیدار و درباره فشار تحریم‌ها و دیکته در روابط بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد: ولادیمیر تیتوف، معاون اول وزیر خارجه روسیه و مارسلینو مدینا، همتای کوبایی او اصل دیکته در گفت‌وگوی بین کشورها را رد کرده و تحریم‌های غیر قانونی را محکوم و آنها بر تبعیت از قوانین بین‌المللی و نقش اساسی سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت تاکید کردند.

براساس این بیانیه، طرف روسی بر حمایت بدون قید و شرط از کوبا در تلاش برای رهایی از قید تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی از سوی آمریکا تاکید کرد. در این بیانیه آمده است: طرفین بر توسعه پویای روابط روسیه – کوبا در فضای شراکت استراتژیک، شخصیت غیر فرصت‌طلبی آنها و تمرکز بر سایر جنبه‌ها تاکید کردند. این دیپلمات‌ها همچنین به بررسی جزئیاتی در توسعه مناسبات شامل برگزاری نشست‌هایی در رده‌های مختلف پرداختند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو و هاوانا قصد تقویت گفت‌وگوی سیاسی، همکاری اقتصادی و نیز تبادل فرهنگی و انسان دوستانه دارند. معاونان وزارت خارجه روسیه و کوبا همچنین درباره مقدمات جلسه آتی کمیسیون بین دولتی در زمینه همکاری تجاری – اقتصادی و علمی – فناوری که اواخر اکتبر در هاوانا برگزار می‌شود، رایزنی کردند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!