یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اندولس اسپانیا خواستار برگزاری انتخابات منطقه‌ای است

رهبر اندولس به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه اسپانیا خواستار برگزاری انتخابات منطقه‌ای در دوم دسامبر سال جاری میلادی است که نخستین آزمون انتخاباتی برای حزب حاکم سوسیالیست این کشور از زمان روی کار آمدن نخست وزیر جدید در ژوئن محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اندولس منطقه‌ای واقع در جنوب اسپانیاست که یکی از بیشترین نرخ‌های بیکاری را در اتحادیه اروپا دارد و محل اصلی حمایتی از حزب سوسیالیست پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا محسوب می‌شود. اما شاخه منطقه‌ای حزب حاکم به واسطه رسوایی‌های گسترده فساد آسیب دیده است.

علاوه بر این، اندولس مقصد هزاران آفریقایی است که از طریق دریا وارد اسپانیا شده‌اند، چون سایر کشورهای اروپایی چون ایتالیا بنادر خود را به روی مهاجران غیرقانونی بسته‌اند.

سوسیالیست‌های سانچز دیدگاهی نرم‌تر در قبال مهاجران غیرقانونی دارند و بنادر و سواحل را برای ورود آنها باز گذاشته‌اند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که سوسیالیست‌ها وضعیت خوبی دارند و در نظرسنجی اخیر نیز مشخص شد که می‌توانند به راحتی در انتخابات پیروز شوند.

اما از آنجایی که سوسیالیست‌ها ۸۴ کرسی از ۳۵۰ کرسی پارلمان اسپانیا را در اختیار دارند، این مساله می‌تواند سانچز را در زمانی که برای بودجه سال آتی در حال مذاکره است، برای جلب حمایت سایر احزاب با مشکل مواجه کند.

بسیاری از مناطق و شهرهای اسپانیا انتخابات را در مه سال آتی میلادی برگزار می‌کنند. انتخابات پارلمانی اروپا نیز در همان ماه برگزار می‌شود. انتخابات پارلمانی سراسری اسپانیا ۲۰۲۰ برگزار می‌شود اما اگر دولت اقلیت سانچز نتواند مدت زمامداری خود را تکمیل کند،‌ انتخابات زودتر از موعد برگزار می‌شود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!