جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
راهپیمایی‌ کاتالان‌ها برای اتحاد در روز ملی اسپانیا

ده‌ها هزار نفر از کاتالان‌ها که خواهان باقی ماندن این منطقه در اسپانیا هستند در روز ملی اسپانیا در اعتراض به جدایی طلبان و برای اتحاد راهپیمایی کردند.

به گزارش ایسنا، نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچم‌های کاتالونیا و اسپانیا را در دست داشتند.

برگزارکنندگان اعلام کردند که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند. این در حالی است که پلیس اعلام کرد که نزدیک به ۶۵ هزار نفر در این راهپیمایی حضور داشتند.

کریستین رودریگز، یک دانشجوی ۲۱ ساله به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفت: ما اینجا آمده‌ایم تا اعلام اتحاد با اسپانیا کنیم.

این در حالی است که مقام‌های جدایی طلب کاتالونیا اصرار به برگزاری یک همه پرسی استقلال جدید بعد از مناقشه‌های ناشی از همه پرسی سال گذشته دارند.

در تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۷ منطقه کاتالونیا واقع در شمال شرق اسپانیا یک همه پرسی مناقشه برانگیز به صورت یکجانبه بر سر استقلال این منطقه از اسپانیا برگزار کرد و در این همه پرسی ۹۰ درصد رای دهندگان از جدایی از اسپانیا حمایت کردند.

در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ دولت کاتالونیا به تبعیت از نتیجه این همه پرسی به صورت یکجانبه از اسپانیا اعلام استقلال کرد اما دولت مرکزی اسپانیا در پاسخ ضمن مردود دانستن این همه پرسی و این تصمیم اقدام به اعمال حاکمیت مستقیم خود بر کاتالونیا کرد.

(منبع:خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!