شنبه, ۲۰ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نامزد انتخابات برزیل، بولسونارو را "فردی خطرناک برای دموکراسی" خواند

یکی از نامزدهای چپ‌گرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل، رقیب جناح راست‌گرایش را به "تحریک خشونت" متهم کرده و او را "فردی خطرناک برای دموکراسی" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرناندو حداد، نامزد چپ‌گرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل (لبنانی‌الاصل) که ۲۸ اکتبر برگزار می‌شود، از وعده‌های ژایر بولسونارو، رقیب راست‌گرایش انتقاد کرد. او وعده تسهیل قوانین حمل سلاح برای شهروندان را برای مقابله با ناامنی شایع را داده است که با واکنش حداد روبه‌رو شد.

حداد که در دور اول رای‌گیری فقط ۲۹ درصد رای آورده است، گفت: "دشمن من اقدام به تحریک خشونت، از جمله یک فرهنگ تجاوز می‌کند." اشاره این سیاستمدار چپ‌گرا به بخشی از سخنان بولسونارو خطاب به یک زن عضو کنگره برزیل بود که گفته این زن "لیاقت ندارد" که هدف تجاوز جنسی او قرار بگیرد!

فرناندو حداد با تاکید بر اینکه برزیل از زمان بازگشت به دموکراسی در سه دهه گذشته با بزرگترین خطر روبه‌روست، گفت: به اعتقاد من بزرگترین تهدید برای قاره آمریکا بولسونارو است.

این اتهامات در شرایطی مطرح می‌شود که حوادث خشونت‌بار مرتبط با انتخابات در بخش‌های مختلف برزیل رخ داده است. اخیرا یکی از حامیان حزب کارگر حداد بابت طرفداری از او هدف اصابت چاقو و نیز یک زن در خیابان هدف ضرب و شتم حامیان بولسونارو قرار گرفتند.

حداد که سابقا شهردار سائو پائولو بوده است، تلاش دارد تا شکاف آرایی که با بولسونارو وجود دارد، پر کند. بولسونارو که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را ستایش می‌کند، نوستالژی دیکتاتوری نظامی ۱۹۶۴-۱۹۸۵ برزیل است.

در دور اول انتخابات که یکشنبه گذشته برگزار شد، بولسونارو به سرعت چیره شد و توانست ۴۶ درصد رای مقابل حداد با ۲۹ درصد رای به دست آورد. نتایج نظرسنجی دیتافول‌ها نشان می‌دهند، بولسونارو با دستور کار ضد جرم و ضد فساد با حمایت ۸۵ درصدی به دور دوم می‌رود و حداد ۴۲ درصد حمایت دارد.

نامزد چپ‌گرای انتخابات برزیل همچنین ادعای حزب بولسونارو مبنی بر فاسد بودن حزب کارگر را که از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ در قدرت بودند، رد کرد. بولسونارو در کمپین‌های انتخاباتی روی محکومیت لوئیس ایناسیو لولا دا سیلو، رئیس‌جمهوری سابق برزیل که بابت فساد محکوم شده است، مانور ‌داد. با این حال بعدا حزب او اذعان کرد که بولسونارو مرتکب خطا شده است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!