شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دادگاه انتخابات برزیل به اتهامات علیه بولسونارو رسیدگی می‌کند

دادگاه انتخاباتی برزیل گفته است که ادعای حمایت پیروز دور نخست انتخابات ریاست جمهوری از کمپین های اطلاعات نادرست در واتس اپ را بررسی می‌کند؛ این پیام رسان نقش بی نظیری در انتخابات سال جاری میلادی برزیل ایفا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، دادگاه عالی انتخاباتی برزیل اعلام کرد که رسما به اتهامات علیه ژایر بولسونارو، کاندیدای پیشروی دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور رسیدگی می کند؛ این اتهامات شامل حمایت وی از کمپین اطلاعات نادرست در واتس اپ برای تضعیف رقیب چپگرایش است.

اطلاعیه این دادگاه پس از آن منتشر شد که فرناندو حداد، کاندیدای چپگرای برزیل و متحدانش بولسونارو را به حمایت از کمپینی در بی آبرو و بی اعتبار کردن از طریق این پیام رسان متهم کردند.

بولسونارو که انتظار می رود در دور دوم انتخابات ۲۸ اکتبر پیروز شود، این اتهامات را رد کرده و می گوید، مسئول آنچه حامیان ممکن است انجام داده باشند، نیست.

هنوز مشخص نیست که آیا این اتهامات ممکن است بر نتایج نظرسنجی ها اثری گذاشته باشد یا خیر. در جدیدترین نظرسنجی که پیش از این گزارش منتشر شد، مشخص شد بولسونارو می تواند ۵۹ درصد آرا را به دست بیاورد اما حداد ۴۱ درصدی بود.

این گزارش در حالی منتشر شده که واتس‌اپ اعلام کرد که اقدامی سریع و قانونی را در جهت متوقف کردن کمپانی ها در ارسال پیام‌های جمعی انجام می‌دهد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!