پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نگرانی شدید یک کمیسیون حقوق بشر از اوضاع برزیل

یک کمیسیون آمریکایی حقوق بشری، نگرانی شدید خود را نسبت به نقض گسترده حقوق بشر در برزیل اعلام کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، یک کمیسیون بین آمریکایی حقوق بشری با اشاره به "نقض گسترده حقوق بشر در برزیل"، اعلام کرد، این کمیسیون از نزدیک اتفاقات آتی در دوران دولت ژایر بولسونارو، یک نظامی سابق و کاندیدای حزب راست افراطی سوسیال لیبرال را که قرار است اول ژانویه بر سر کار بیاید، نظارت خواهد کرد.

خبرگزاری ‌آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: این کمیسیون در گزارش اخیر خود با اشاره به خشونت‌های رخ داده در برزیل، درگیری‌های خیابانی، تهدیدات علیه آزادی بیان، افزایش آسیب پذیری اقلیت‌ها و گسترش فرهنگ مصونیت در میان نیروهای پلیس اعلام کرد، وضعیت حقوق بشر در این کشور نگران کننده است.

مارگارت می ماکولی، رییس این کمیسیون اعلام کرد: کشتارهای رخ داده توسط نیروهای امنیتی باید به پایان برسد. پلیس باید از مردم محافظت کند نه که آنها را بکشد. در سال 2017 پیش‌بینی می‌شود که پنج هزار و 12 نفر توسط نیروهای پلیس کشته شدند که این رقم نسبت به سال گذشته آن 19 درصد افزایش یافته است. برزیل هم‌چنین یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان خودکشی در آن رخ می‌دهد.

همچنین وی ادامه‌ داد: برزیل کشوری است که سخنرانی‌های نفرت‌پراکن و ترویج خشونت در آن افزایش داشته است.

هیاتی از این کمیسیون به تازگی سفر هفت روزه‌ای به هشت ایالت بزرگترین کشور آمریکای لاتین داشته است.

هنوز مقامات برزیل درباره این گزارش کمیسیون اظهار نظری نکرده‌اند.

در جریان این سفر اعضای این کمیسیون با اعضای دولت جاری میشل تامر، رییس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند. همچنین این هیات مذاکراتی با فعالان و سازمان‌های مدنی و اجتماعی داشته‌اند، اما آنها هیچ دیدار و گفت‌وگویی با تیم جدید رییس جمهور پیش روی برزیل نداشتند.

اما مشاوران رییس جمهور جدید برزیل در گذشته اظهارات تندی علیه این کمیسیون بیان‌ کرده‌اند.

گوستاوو به‌بیانو، یکی از اعضای محتمل کابینه پیشرو اعلام کرد، این کمیسیون یک سازمان چپ گرا بوده و هیچ اعتباری ندارد.

به تازگی رییس جمهور جدید برزیل اظهار کرد، در سال جاری میلادی و حتی پیش از آغاز به کار دولتش در یکم ژانویه ۲۰۱۹، کنگره این کشور را برای کاهش محدودیت‌های مالکیت اسلحه تحت فشار قرار خواهد داد. او تاکید کرد که گسترش مالکیت اسلحه به کاهش جرایم کمک خواهد کرد.

(منبع: خبربگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!