شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتخابات منطقه‌ای اندلس، محکی برای نخست وزیر اسپانیا

نخستین محک انتخاباتی پدرو سانچز امروز (یکشنبه) در اندلس اسپانیا زده می‌شود.

به گزارش ایسنا، این انتخابات در پرجمعیت‌ترین منطقه اسپانیا و مقر حزب سوسیالیست حاکم پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در میانه چشم‌انداز سیاسی متشنجی برگزار می‌شود که شاهد تقلای مهم‌ترین احزاب برای حفظ اکثریت است.

طبق نتایج نظرسنجی‌ها، جناح راست افراطی ممکن است بتواند پس از دهه ۱۹۷۰ میلادی نخستین کرسی خود را به دست آورد که موجی از ملی‌گرایی را با خود به همراه خواهد آورد؛ موجی که هم‌اکنون دیگر کشورهای اروپایی نیز با آن روبه‌رو هستند.

کمپین اندلس به طور عمده بر مسائل ملی همچون بحران جدایی کاتالونیا، بن‌بست بودجه و مهاجرت تمرکز دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خشم نسبت به جدایی‌طلبان کاتالونیا و رویکرد مصالحه‌جویانه سانچز در خصوص احزاب حامی استقلال که با رای‌های خود به نخست وزیری او کمک کردند، از مسائل تحت تمرکز کمپین بسیاری از احزاب بوده است.

خوآن مارین، نامزد حزب راست میانه "شهروندان" اسپانیا در تجمعی اظهار کرد: ما به همان اندازه اسپانیایی هستیم که اندلسی هستیم و به همین دلیل است که دیدن چیزی که در کاتالونیا اتفاق می‌افتد برایمان دردناک است.

مساله مهاجرت نیز به افزایش حمایت‌ها از حزب راست افراطی "وکس" کمک کرده است. طبق نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌شود که این حزب تا پنج کرسی را به دست آورد.

سانتیاگو آباسکال، رهبر حزب وکس نیز در تجمعی اظهار کرد: میهن باید پیش از احزاب سیاسی که برای نفع خود کار می‌کنند، مطرح باشد.

اندلس که یکی از بیشترین نرخ‌های بیکاری در اروپا را دارد، مقصد اصلی مهاجرانی است که از مدیترانه عبور کرده و به اسپانیا پا می‌گذارند.

نظرسنجی‌های صورت گرفته، نشان می‌دهند که سوسیالیست‌ها بیشترین تعداد کرسی‌ها را به دست می‌آورند اما نمی‌توانند اکثریت را در اختیار گیرند.

این انتخابات منطقه‌ای پس از شکست پیمانی میان سوسیالیست‌ها و حزب راست میانه "شهروندان" در اوایل سال جاری میلادی و تشکیل ائتلافی دیگر، زودتر از موعد مقرر برگزار می‌شود.

احزاب سیاسی اسپانیا در سال‌های اخیر برای به دست آوردن اکثریت یا ایجاد پیمان‌های کارآمد با احزاب دیگر در تقلا بوده‌اند زیرا حمایت از احزاب تشکیلاتی به سمت حزب‌هایی نظیر "شهروندان" و پدموس معطوف شده است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!