پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رئیس جمهور کوبا: تغییر در سیاست‌گذاری کشور پاسخ به نگرانی‌های مردم است نه پس‌رفت

رئیس جمهوری کوبا گفت که تغییرات لحظه آخری دولت در روند سیاستگذاری‌ها که روز جمعه به اجرا درآمد، در نتیجه انتقادهای گسترده مردمی است "که نشان می دهد دولت به حرف مردم گوش داده و این یک پسرفت نیست."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت کمونیست کوبا در روزهای اخیر بسیاری از عناصر و مولفه‌های محدودیت‌های جدید مربوط به سرمایه گذارهای آزاد را برداشته و وعده داد تا قوانین و مقررات را مورد بازبینی قرار دهد تا به نگران‌های مردمی رسیدگی کند.

این تغییرات در سیاست گذاری‌ها در ژوئیه سال جاری میلادی و در همان هفته‌ای تدوین و منتشر شد که کوبا اینترنت موبایل را فعال کرد.

میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا در توئیتی نوشت:‌ هیچ جای تردید نباید باشد که به چنین تغییراتی به دید عقب نشینی یا پسرفت نگریست چون ما به مردم گوش دادیم. همه ما با همدیگر هر آنچه که از دستمان بر می‌آید،‌ انجام می‌دهیم.

دولت کوبا روز چهارشنبه اعلام کرد که محدودیت ۵۰ صندلی برای رستوران‌های خصوصی را برداشت و اعلام کرد که ممنوعیت داشتن بیش از یک مجوز شغل نیز برای مردم کوبا دیگر سندیت ندارد و لغو می شود.

کارگران بخش خصوصی که ۱۳ درصد از نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند، دولت را به خاطر این تغییرات دیرهنگام مورد انتقاد قرار دادند.

برخی از رستوران‌ها به خاطر ممنوعیت‌های موجود بسیاری از کارمندانشان را اخراج کرده بودند و بسیاری از کارآفرین‌ها هم مجوزهایشان را مسکوت گذاشته یا در روندهای طولانی اداری گیر افتاده بودند.

روز پنجشنبه همچنین دولت هاوانا اعلام کرد که با هنرمندان درباره فعالیت‌های فرهنگی منظم به منظور کاهش ترس و اضطراب در ارتباط با سانسور رایزنی کرده است.

براساس گفته تحلیلگران، رئیس جمهوری کوبا از زمان روی کار آمدن به جای پیگیری روش‌های مرسوم در دوران کاستروها با شهروندان کوبایی، کمپانی‌ها و نهادهای این کشور تعامل مثبت و گفت‌وگوی بیشتری داشته است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!