به گزارش تسنیم، "لارنس نورمن"، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال در بروکسل که اخبار مربوط به سیاست خارجی اتحادیه اروپا را پوشش می‌دهد از اختلافات میان ایتالیا و اسپانیا در بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا در خصوص ایران خبر داده است. 

پیش از این منابع خبری مدعی شده بودند شورای اروپا قرار است امروز، 8 بهمن‌ماه همزمان با اعلام ثبت ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا (SPV) برای تجارت با ایران، جمع‌بندی این شورا درباره مسائل مرتبط با ایران را هم اعلام کند.

نورمن نوشته اطلاعات او حاکی از آن است که اتحادیه اروپا قرار است در این بیانیه، درباره برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کند. او در توئیترش نوشت: "به نظر می‌رسد به دلیل اختلافات بر سر [مذاکرات گروه 4] و جدال میان ایتالیا و اسپانیا امروز صبح هم جمع‌بندی مربوط به ایران یا تاییدیه SPV اعلام نشود."

نورمن توضیح بیشتری درباره این اختلافات ادعایی ارائه نکرده اما او روز 25 ژوئن هم در توئیترش نوشته اختلافات ایتالیا و اسپانیا بر سر اشاره به مذاکرات چهار کشور اروپایی با ایران در خصوص یمن در بیانیه جمع‌بندی است. طبق توضیحات او، ایتالیا که جزء کشورهای مذاکره‌کننده با ایران بوده خواستار اشاره به این گفت‌وگوها است در حالی که اسپانیا به دلیل عدم حضور در این گفت‌وگوها، خواستار عدم اشاره به آن است.

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال همچنین نوشته که ابهام‌های زیادی درباره جمع‌بندی اتحادیه اروپا درباره ایران وجود دارد.