دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مادورو: ترامپ می خواهد ایدئولوژی خود را به ونزوئلا تحمیل کند

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن محکوم کردن اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ گفت: رئیس جمهوری آمریکا با سخنرانی به سبک نازی ها به دنبال تحمیل ایدئولوژی مدنظرش در ونزوئلا است.

به گزارش روز گذشته تارنمای شبکه تله سور، 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا دیروز تاکید کرد: فکر دونالد ترامپ به ماندن در کاخ سفید است و کمک های ارسالی آمریکا به ونزوئلا نیز فقط یک نمایش بوده است.
مادورو افزود: ترامپ چه چیزهایی مربوط به ونزوئلا را دوست دارد؟ نفت و الماس و دیگر منابع طبیعی. متاسفانه ونزوئلایی هایی هستند که به عنوان دست نشانده امریکا فعالیت می کنند. انتقال محموله های کمک های بشردوستانه از سوی آمریکا برای ونزوئلایی ها نمایشی بیش نیست. آمریکا از ما 30 میلیارد دلار دزدیده و به جای آن 20 میلیون دلار مواد غذایی فاسد برای ما فرستاده اند.
رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین افزود: ترامپ در سخنرانی خسته کننده در میامی حق آزاد کشور ما را برای اجرای ایده های انسانی و ایدئولوژی سوسیالیسم را با اظهاراتی به سبک نازی ها زیر سوال برد. رئیس جمهوری امریکا می خواهد ایدئولوژی مدنظر خود را به ما تحمیل کند. آمریکا فکر می کند صاحب ونزوئلاست و تصور می کند این قدرت را دارد تا آینده مدنظر خود را برای ونزوئلا تحمیل کند. واشنگتن می خواهد شهروندان ونزوئلا را برده خود کند.
رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه به این موضوع نیز اشاره کرد که این کشور همچنان کمک هایی را از سازمان ملل دریافت می کند و اخیرا 300 تن کمک از روسیه دریافت کرده است.
به گزارش ایرنا، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات جدیدش تحولات در ونزوئلا را یک روز جدید برای آمریکای لاتین توصیف کرد و گفت: سوسیالیسم در حال مرگ است و آزادی و دمکراسی دوباره متولد می شوند. 
ترامپ همچنین با بیان اینکه زمان افول سوسیالیسم در نیمکره ما فرا رسیده است، گفت: این مساله نه فقط در ونزوئلا بلکه در نیکاراگوئه و کوبا نیز وجود دارد. روزهای سوسیالیسم و کمونیسم نه تنها در ونزوئلا بلکه در نیکاراگوئه و کوبا نیز رو به پایان است. 
'جان بولتون' مشاور امنیت ملی ترامپ نیز در اظهارنظر جدید خود دولت های فعلی ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه را سوسیالیسم بی ثبات کننده نیمکره غربی دانست و گفت: از ژانویه، کاراکاس نخستین ضلع این مثلث است که فروریخت. 
وی افزود: کاسترو، مادورو و اورتگا می دانند که آمریکا به دنبال سرنگونی مثلث ترور در هر گوشه ای از هاوانا، کاراکاس و ماناگوئا است. 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!