یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
هشدار مورالس درباره کمک‌های آمریکا به ونزوئلا
«اوو مورالس» با انتشار پیامی هشدار داد هر گونه مداخله در ونزوئلا و ارسال کمک‌های آمریکایی به این کشور به جنگ منجر خواهد شد.
 به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از خبرگزاری شینهوا‏، اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی در این پیام تاکید کرد: «کمک‌های آمریکا به ونزوئلا یک «اسب تروا» و وسیله‌ای برای تهاجم و تحریک به جنگ است.» مورالس در ادامه نوشت: «ما انتظار داریم تعمقی جدی در قبال حیات و انسانیت صورت بگیرد‎؛ هرگونه مداخله تنها به جنگ منجر خواهد شد. صلح بدون عدالت اجتماعی و بدون احترام به حاکمیت ملی مردم محقق نخواهد شد.»


رئیس‌جمهور بولیوی همچنین تصریح کرد: «برادران ما در آمریکای لاتین نباید در کودتای نظامی همدست باشند. دفاع از ونزوئلا، دفاع از استقلال و حاکمیت آمریکای لاتین است.»

گفتنی است آمریکا و دیگر کشور‌های منطقه در هماهنگی با مخالفان ونزوئلا از برنامه‌های خود برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا در روز شنبه خبر داده‌اند.

این در حالیست که ماکس بلومنتال، خبرنگار آمریکایی، اخیرا در گزارشی به بررسی وضعیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کاراکاس پایتخت ونزوئلا پرداخته و با حضور در یکی از فروشگاه‌های شهر کاراکاس اذعان کرده است که با وجود تبلیغات رسانه‌های غربی مبنی بر کمبود اجناس ضروری در فروشگاه‌های ونزوئلا، این فروشگاه‌ها مملو از اقلام ضروری و مورد نیاز مردم هستند.

دولت ونزوئلا به رهبری نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور مرز ونزوئلا با برزیل را بسته است و ارتباطات هوایی و دریایی را با جزایر آروبا‏، بونایر و کوراکائو که بخشی از پادشاهی هلند هستند به حالت تعلیق درآورده است. دولت ونزوئلا همچنین سه پل مرزی با کلمبیا را نیز بسته است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!