شنبه, ۲۰ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اعلام «گامهای ملموس» مایک پنس برای بحران ونزوئلا در نشست بوگوتا!

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا می گوید که معاون رئیس جمهور این کشور قرار است فردا دوشنبه «گامهایی ملموس» و «اقداماتی مشخص» را برای حل و فصل بحران ونزوئلا اعلام نماید!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا روز یکشنبه گفت که «مایک پنس» معاون رئیس جمهور این کشور قرار است روز دوشنبه (فردا) در دیدار با رهبران کشورهای آمریکای لاتین در شهر «بوگوتا» پایتخت کلمبیا، برای حل و فصل بحران ونزوئلا «گامهایی ملموس» و «اقداماتی مشخص» را اعلام نماید!

در واقع، دیدار معاون ترامپ با رهبران کشورهای آمریکای لاتین در حالی انجام می شود که کاروانهای کمکهای به اصطلاح بشردوستانه آمریکا به ونزوئلا توسط نیروهای وفادار به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی این کشور در مرز ونزوئلا توقیف شده اند.

این مقام دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در خصوص توقیف این کاروانهای آمریکایی مدعی شد: «آنچه که دیروز رخ داد، ما را از رساندن کمکهای بشر دوستانه به ونزوئلا منصرف نخواهد کرد!»

وی در ادامه افزود: «معاون رئیس جمهور گامهایی ملموس اعلام خواهد کرد... انتظار داشته باشید که او فردا در سخنرانی خود در برابر گروه لیما اقدامات مشخص [و موردنظر واشنگتن] را اعلام کند!»

گفتنی است که جمعه گذشته، یک مقام بلندپایه دیگر دولت آمریکا به خبرنگاران گفته بود که چنانچه کاروان کمکهای آمریکا با مقاومت خشونت آمیز مواجه شوند، مایک پنس در نشست بوگوتا خود را برای اعلام تحریمهای جدید [علیه ونزوئلا] آماده خواهد کرد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!