چهارشنبه, ۲۴ آوریل ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
استقبال مورالس از گزینه مذاکره برای حل بحران ونزوئلا

رئیس‌جمهور بولیوی، تنها راه برای حل بحران در ونزوئلا و جلوگیری از وقوع جنگ در این کشور را گفتگو و مذاکره عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی شب گذشته ضمن تشکر از اعضای گروه لیما برای حل بحران ونزوئلا از طریق گفتگو، بار دیگر حمایت خود را از دولت کاراکاس اعلام کرد.

مورالس همچنین با انتشار توئیتی نوشت: صلح تنها شیوه مردم ماست.

او تنها راه برای حل بحران در ونزوئلا و جلوگیری از وقوع جنگ در این کشور را گفتگو و مذاکره عنوان کرده است.

مورالس معتقد است بروز جنگ در ونزوئلا به سایر کشور‌های آمریکای لاتین دامن خواهد زد.

رئیس جمهور بولیوی پیشتر در واکنش به تهدید نظامی آمریکا علیه ونزوئلا با انتشار توئیتی گفته بود مردم آزادی‌خواه جهان از حاکمیت خود در برابر حملات نظامی دفاع می‌کنند. او همچنین کمک‌های بشردوستانه آمریکا به ونزوئلا را به یک اسب تروا تشبیه که منجر به بروز جنگ خواهد شد.

مورالس در حالی از گزینه مذاکره برای حل بحران ونزوئلا استقبال کرده است که پیش از این مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود روز‌های [باقی ماندن] مادورو به شمارش افتاده است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز با انتشار مجموعه‌ای از توئیت‌ها، بر طبل جنگ علیه ونزوئلا کوبید.

گروه لیما متشکل از ۱۳ کشور آمریکای جنوبی شامل آرژانتین، برزیل، کانادا، کلمبیا، کاستاریکا، شیلی، گویان، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو و کانادا در ۲۵ فوریه با هدف تشدید فشار‌ها بر دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا تشکیل جلسه داد. خوآن گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا با فرار به کلمبیا در دومین اجلاس گروه لیما شرکت کرد.

گوایدو که پیشتر رئیس مجلس ملی ونزوئلا بود در تاریخ ۲۳ ژانویه خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. در همین حال آمریکا و متحدانش در اقدامی مداخله‌جویانه، او را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!