شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
در اظهاراتی مداخله جویانه؛ پنس: مادورو باید برود!

معاون رئیس جمهوری آمریکا درحالی برای بررسی اوضاع ونزوئلا در شورای امنیت آماده می‏‌شود که در جدیدترین اظهارنظر خود، تداوم حضور رئیس‌جمهوری قانونی ونزوئلا بر مسند قدرت را منتفی دانسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک منبع وابسته به کاخ سفید می‌گوید مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا هفته آینده با حضور در نشست شورای امنیت سازمان ملل، درباره اوضاع ونزوئلا صحبت خواهد کرد.

گفتنی است درحالیکه اکثر کشورهای اروپایی به پیروی از آمریکا، خوان گوایدو غاصب ریاست‎جمهوری ونزوئلا را به رسمیت شناخته‎اند؛ چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت همچنان نیکلاس مادورو را رئیس‎جمهوری قانونی این کشور آمریکای لاتین دانسته و درباره هرگونه مداخله نظامی هشدار داده‌اند.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا نیز علیرغم همراهی با آمریکا، همچنان بر گذار مسالمت‎آمیز قدرت تاکید کرده و گزینه دخالت نظامی را رد می‌کند.

این در حالی است که پنس دیروز جمعه طی سخنرانی که در ایالت تگزاس داشت، مدعی شد: مادورو باید برود!

وی بدون اشاره به تدابیری که آمریکا برای تضعیف اقتصاد ونزوئلا و کشیدن این کشور به ورطه بحران اتخاذ کرد؛ مدعی شد: جدال در ونزوئلا بر سر دیکتاتوری و دموکراسی است و مادورو هیچ مشروعیتی برای حفظ قدرت ندارد.

گفتنی است شهر هیوستون ایالت تگزاس علاوه بر شعبه شرکت ملی نفت ونزوئلا، میزبان شمار زیادی از مهاجران این کشور است و پنس به همین دلیل این شهر را برای ارائه سخنرانی خود انتخاب کرد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!