سه شنبه, ۲۳ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ترامپ و دور و بَری‌هایش فقط به فکر جنگ هستند

«­تولسی گَبِرد» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ام اس ان بی سی» از اقدامات و اظهارات جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ و اطرافیان او در دولتش انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «­تولسی گَبِرد» نماینده حوزه انتخابیه دوم هاوایی از حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا که برای نخستین‌بار در ۶ ژانویه ۲۰۱۳ میلادی به عضویت این مجلس درآمد و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز شده است،دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و چهره‌های تندروی کاخ سفید را به جنگ‌طلبی‌های گسترده در جهان متهم کرد.

گَبِرد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ام اس ان بی سی» و در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جنگ‌طلبانه اخیر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا علیه ونزوئلا و لزوم کناره‌گیری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور از قدرت گفت: این دولت و نومحافظه‌کاران تندرو و جنگ‌طلبی که دور و بَر دونالد ترامپ را گرفته‌اند آشکارا گفته‌اند که هدفشان تلاش برای تغییر حکومت در ونزوئلا و ایران است. رئیس جمهور ترامپ بدون توجه به منافع ما و بدون توجه به منافع مردم آمریکا این کار‌ها را می‌کند و فقط به دنبال اقداماتی است که بسیار بسیار هزینه‌بَر هستند.

گَبِرد در پاسخ به سوال دیگری درباره موضع‌گیری‌های افراطی جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره آمریکای لاتین نیز گفت: ما با شرایطی مواجهیم که کابینه دولت آمریکا مملو از نومحافظه‌کاران تندرو و جنگ طلب است که گذشته و سوابق آن‌ها کاملا بر همه آشکار و شناخته شده است. این افراد کشور ما را یکی پس از دیگری وارد جنگ‌ می‌کنند؛ آن‌هم به بهای جان شمار زیادی از مردم آمریکا و همچنین هزینه کردن چندین تریلیون دلار از پول‌هایی که از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی پرداخت می‌شود و نیز به بهای جان و مال و ویرانی‌هایی که بر کشور‌هایی که این جنگ‌ها بر آن‌ها تحمیل می‌شود.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!