جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
چین نقش سازنده ای در حل مساله ونزوئلا ایفا کرده است

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین در سال های اخیر با حفظ ارتباط با طرف های مربوط درباره مساله ونزوئلا، نقش سازنده ای برای حل مساله این کشور ایفا کرده و موجب بازگشت مساله به مسیر راه حل سیاسی شده است.

به گزارش ایرنا لوکانگ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن برای چندمین بار ضمن انتقاد از اظهارات مقام های آمریکایی در مورد موضع پکن درباره ونزوئلا تاکید کرد ادعای آمریکا درباره تاثیر منفی همکاری های چین و ونزوئلا بر منطقه، کذب است و حقیقت ندارد.
دو روز پیش گروه لیما خواستار پشتیبانی جامعۀ جهانی از بازگشت به مردمسالاری در ونزوئلا شد و حمایت کشورهایی چون چین، کوبا، روسیه و ترکیه از دولت مادورو را دارای تاثیر منفی بر این روند دانست.
لوکانگ در این باره گفت: دیدگاه چین در مساله ونزوئلا حفظ هدف و اصول «منشور سازمان ملل» و صلح و ثبات منطقه است و ادعاها درباره تاثیر منفی همکاری چین و ونزوئلا بر منطقه حقیقت ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته نیز با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه دوستی چین با کشورهای آمریکای لاتین 'تظاهر' است، این اظهارات را توهین‌آمیز خواند.
او گفته بود همکاری‌ میان چین و آمریکای لاتین بر اساس اصول احترام و منافع دو جانبه است و پکن کمک شایانی به توسعه توسعه اقتصادی و ارتقا شرایط زندگی مردم آمریکای لاتین کرده است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!