پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کوبا: در برابر فشارهای آمریکا تسلیم نمی‌شویم

مقامات ارشد دولت کوبا به اقدامات جدید آمریکا علیه کشورشان واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه این کشور گفت: ما کوبایی ها هرگز تسلیم نمی شویم و کسی نمی تواند ما را از وطن خود جدا کند.

همچنین برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا به اجرا درآمدن فصل سوم قانون هلمز بورتون از دوم ماه مه آینده را برخلاف موازین حقوق بین الملل و ناقض حق حاکمیت این کشور برشمرد.

رودریگز با انتشار پیامی در توئیتر اظهارات مایک پمپئو، همتای آمریکای خود را به شدت محکوم و تأکید کرد اقدامات تجاوزکارانه آمریکا به مانند آنچه در واقعه خلیج خوک ها رخ داد با شکست مواجه خواهد شد.

بر اساس قانون هلمز بورتون، شهروندان آمریکایی که دارایی های آن ها در 60 سال پیش توسط دولت انقلابی فیدل کاسترو مصادره شده بود از حق شکایت علیه دولت کوبا برخوردار هستند.

این بخش از قانون هلمز بورتون برای مدت 23 سال از سوی رؤسای جمهور پیشین آمریکا مسکوت مانده بود. اما اکنون به اجرا در آمدن این بخش از قانون تحریمی علیه کوبا موجب بروز اختلافاتی میان آن دسته از کشورهای اروپای با آمریکا شده است که در کوبا سرمایه گذاری کرده اند.

مایک پمپئو همچنین کوبا را به مداخله در امور امنیتی و داخلی ونزوئلا متهم کرده است که این اتهامات از سوی دولت کوبا رد شده است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز از ایجاد محدودیت سفر به کوبا و ارسال کمک های مالی شهروندان کوبایی به خانواده هایشان خبر داده است. این خدمات در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما تا حد زیادی تسهیل شده بود.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!