پنجشنبه, ۲۵ آوریل ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتقاد رییس جمهوری کوبا از سیاست های تهدیدآمیز ترامپ

رئیس جمهوری کوبا در توییتی نوشت: آمریکا همان سیاست هایی را که پیشتر در عراق، سوریه و لیبی در پیش گرفته بود، امروز علیه ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا به کار بسته است. فردا نوبت چه کشورهایی است؟

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه تله سور، 'میگل دیاز کانل' روز گذشته (یکشنبه) در این توییت، ضمن محکوم کردن 60 سال تلاش واشنگتن برای ایجاد بی ثبات در کوبا نوشت: ما به اندازه کافی با تهدیدها و اولتیماتوم های آمریکا مواجه بوده ایم. تهدید و اعلام ضرب الاجل علیه کشور ما کافی است. این تهدیدها کارساز نبوده و نخواهد بود.
دولت ترامپ در جدیدترین اقدام در راستای تشدید فشارها علیه کوبا، اعلام کرد شرکت هایی که بدنبال سرمایه گذاری و تعامل تجاری در کوبا باشند با تدابیر تنبیهی کاخ سفید روبرو می شود. 
این تصمیم ترامپ انتقادهای فراوانی از جمله مخالفت مقامات اروپایی را به همراه داشته است.
دیاز کانل در ادامه این توییت افزود: ایالات متحده آمریکا با فراخوان کشورهای مستقل برای همدستی در سیاستهای امپریالیستی اش، به تمامیت ارضی کشورها توهین می کند. 
مقامات کوبا اعلام کرده اند که حمایت هاوانا از دولت 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا باعث شده تا دولت ترامپ به فشارهایش در راستای بی ثبات کردن کوبا ادامه دهد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری کوبا پیشتر نیز ضمن محکوم کردن سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورهای چپ گرای آمریکای لاتین تاکید کرده بود: آمریکا همچنان برای کسب منابع و دارایی کشورهای چپ گرای آمریکای لاتین دندان تیز کرده و پس از 60 سال محاصره اقتصادی، تجاوز و تهدید دیگر چه کاری می خواهند علیه هاوانا انجام دهند؟ کوبا و مردمش را نمی توان تسلیم کرد.
وی افزود: آمریکا به هر اقدامی علیه ونزوئلا دست زده و بار دیگر تجاوزات جنایتکارانه اش علیه کوبا را در کشوری دیگری تکرار می کند. از جمله این تجاوزات آمریکا می توان به تروریسم دولتی و تهدید کردن یکسری کشورها برای از بین بردن وحدت منطقه ای اشاره کرد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!