دوشنبه, ۱۳ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
فرمانده آمریکایی: ارتش آمریکا مهیای به قدرت رسیدن «گوایدو» است

یک فرمانده نظامی آمریکا از برنامه‌ریزی ارتش این کشور برای به قدرت رسیدن سرکرده شورشیان ونزوئلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن اگزماینر، «کریک فالر» فرمانده مرکز فرماندهی آمریکا در حوزه آمریکای لاتین، در جلسه استماعی که در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور برگزار شد، از برنامه‌ریزی ارتش برای زمانی خبر داد که خوان گوایدوسرکرده شورشیان ونزوئلا موفق به براندازی نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور شود.

فالر مدعی شد که پیروزی گوایدو حتمی است و در این میان فقط مسئله زمان مطرح است.

وی در ادامه ادعای خود افزود: بالاخره روزی می‌رسد که دولت مشروع (!) قدرت را به دست می‌گیرد و این اتفاق زمانی روی می‌دهد که ما انتظار آن را نداریم. حتی این اتفاق ممکن است اکنون بیفتد و به همین دلیل ما این طرح را «همین امروز» می‌خوانیم.

فالر در پاسخ به احتمال دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا مدعی شد که ارتش مهیای اجرای هر گزینه‌ای است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روی میز گذاشته است. با این حال، وی تاکید کرد که ترجیح می‌دهد جزئیات این طرح را در جلسه محرمانه کنگره ارائه دهد.

گفتنی است روز سه‌شنبه، جمع کوچکی از نظامیان طرفدار گوایدو علیه مادورو کودتا کردند که این امر با هوشیاری مردم و اغلب نیروهای ارتش که هنوز به مادورو وفادار هستند خنثی شد.

همزمان، آمریکا به ارعاب و تهدید کشورهای حامی مادورو روی آورده و سعی می‌کند با دروغ‌پردازی، به جنگ اطلاعاتی نیز دامن بزند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!