یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سی‌ان‌ان: کودتای نافرجام ونزوئلا ترامپ را نسبت به اعتبار منابع اطلاعاتی آمریکا بدبین کرد

شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد کودتای نافرجام در ونزوئلا باعث شده رئیس‌جمهور آمریکا اعتبار اطلاعاتی این کشور را زیر سوال ببرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد به دنبال شکست کودتا اخیر در ونزوئلا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعتبار اطلاعاتی واشنگتن را در خصوص این کشور آمریکای لاتین زیر سوال برده است.

منابع آگاه اعلام کردند که علت بدبینی ترامپ به این حقیقت برمی گردد که شورش نظامی که خوان گوایدو، سردسته مخالفان در ونزوئلا و مقامات آمریکایی بر روی آن حساب می‌کردند با شکست مواجه شد. همین موضوع باعث شد تا ترامپ اعتبار اطلاعاتی آمریکا، که نشان می‌داد اعضای ارشد حلقه درونی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا آماده سرپیچی از او هستند، را زیر سوال ببرد.

منابع آگاه گفتند رئیس جمهور آمریکا همچنین دستیارانش را در خصوص میزان اعتبار اطلاعات بدست آمده از ونزوئلا و گوایدو و تفسیر درست این اطلاعات تحت فشار قرار داده است. به دنبال این جان بولتون، مشاور امنیت ملی، مایک پمپئو، وزیر خارجه و پاتریک شاناهان، سرپرست موقت وزارت دفاع آمریکا روز جمعه به منظور بحث درباره گزینه‌های نظامی در ونزوئلا با هم دیدار کردند. پس از این نشست شاناهان بیانیه پیشین کاخ سفید را مورد تاکید قرار داد و گفت درباره ونزوئلا همه گزینه‌ها روی میز است. پمپئو نیز در مصاحبه با فاکس نیوز تائید کرد در صورتی که لازم باشد گزینه‌های نظامی همچنان امکان پذیر است. بولتون نیز گفته بود که واشنگتن اجازه بدرفتاری با گوایدو را نخواهد داد. 

پیشتر روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات ناشناس کاخ سفید گزارش داد مخالفان دولت ونزوئلا گفتگو‌های محرمانه‌ای را با برخی اعضای دولت درباره اجرای کودتا داشته اند. این منابع خبری کاخ سفید یادآور شدند که آمریکا مستقیما در این گفتگو‌ها شرکت نکرده است. پس از انتشار این اخبار، دونالد ترامپ به شبکه فاکس نیوز گفت: ظرف روز‌های آینده شاهد تحولاتی در ونزوئلا خواهیم بود. ما همچنان به حمایت از گوایدو ادامه و هر کاری لازم باشد در این باره انجام می‌دهیم.

شایان ذکر است، خوان گوایدو که چند ماه پیش با چراغ سبز دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند روز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد. لحظاتی بعد دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد کودتایی کوچک را در این کشور خنثی کرده است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!