شنبه, ۲۰ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
فقط یک موضوع برای مذاکره با مادورو وجود دارد آن هم کناره‌گیری او از قدرت است

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد تنها درباره یک موضوع با نیکلاس مادورو صحبت می‌شود آن هم شروط کناره‌گیری او است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، ­«مورگان اورتگاس» سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حمایت (ادعایی) از مردم ونزوئلا گفت تنها درباره یک موضوع بانیکلاس مادورو صحبت می‌شود آن هم شروط کناره‌گیری او از قدرت است.

در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا شده است: آمریکا از تمایل مردم ونزوئلا به احیای دموکراسی و به پایان رساندن کار دولت غیرقانونی مادورو حمایت می‌کند. تلاش‌های قبلی برای مذاکره جهت پایان دادن به این دولت و برگزاری انتخابات آزاد به دلیل آنکه مادورو از این تلاش‌ها برای تفرقه در بین مخالفان و بدست آوردن زمان استفاده کرده، شکست خورده است. همانطور که ما بار‌ها گفته‌ایم معتقدیم تنها درباره یک موضوع با نیکلاس مادورو باید مذاکره کرد و آن شروط کناره‌گیری‌اش است. ما امیدواریم گفتگو‌ها در اسلو بر این هدف متمرکز باشد و اگر این طور باشد دستیابی به پیشرفت‌هایی ممکن خواهد بود.

آمریکا مدتی است در تلاش برای برهم زدن اوضاع در ونزوئلا و برکناری نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور از قدرت است. آمریکا با روی کار آوردن «خوان گوایدو» سرکرده مخالفان در ونزوئلا و اعلام حمایت از وی به ایجاد تنش در این کشور دامن زده است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!