پنجشنبه, ۱۸ آوریل ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا: نظامیان آمریکا شاید بتوانند وارد ونزوئلا شوند، اما زنده خارج نخواهند شد

یک مقام ارشد دولت ونزوئلا ضمن هشدار به هرگونه دخالت نظامی آمریکا به کشورش، از آمادگی مردم این کشور برای دفاع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس مجلس موسسان ونزوئلا و معاون حزب سوسیالیست متحد این کشور درباره هرگونه دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «دیوسدادو کابلو» رئیس مجلس موسسان و معاون حزب حاکم بر این کشور با هشدار به دخالت نظامی آمریکا گفت، ونزوئلا در صورت حمله آمریکا آماده جنگ کامل با این کشور است.

وی در جریان برگزاری نشستی در روز شنبه در «سائوپائولو» در این زمینه اظهار داشت: «ما کشوری کوچک هستیم، ما بسیار فروتنیم و این احتمال وجود دارد که تفنگداران دریایی آمریکا وارد کشور شوند. اما مشکل آن‌ها (زنده) خارج شدن از ونزوئلاست.»

این مقام بلند پایه ونزوئلا در ادامه سخنان خود، گفت: «برای جنگ آماده هستیم. ما این را بدون غرور می‌گوییم. در صورت تمایل آمریکا به نبرد کامل، این مسئله به اتحاد تمامی مردم ما در دفاع از وطن منجر خواهد شد.»

بعد از امتناع آمریکا از پذیرش مشروعیت ریاست جمهوری شش ساله «نیکلاس مادورو» که به تازگی آغاز شده، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا خود را به صورت غیرقانونی رئیس جمهور این کشور خواند و با حمایت مستقیم آمریکا و چند کشور دیگر دست به اقداماتی از جمله کودتا و جلب حمایت نظامیان علیه مادورو زد که همگی آنها تاکنون شکست خورده است.

به نوشته اسپوتنیک، نیروهای مسلح ونزوئلا در روز‌های گذشته از نقض حریم هوایی خود از سوی هواپیماهای آمریکا خبر داد. وزارت دفاع ونزوئلا روز شنبه گزارش کرد که هواپیماهای جاسوسی آمریکا مجددا حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

فرماندهی راهبردی عملیات‌های ونزوئلا روز گذشته در یک پیام توییتری در این خصوص نوشت: «امروز (شنبه)، بار دیگر هواپیماهای جاسوسی آمریکا وارد منطقه تحت کنترل ونزوئلا شدند و امنیت هوایی و پیمان‌های بین‌المللی را نقض کردند. آمریکا همچنان آشکارا به کشور ما توهین می‌کند».

این در حالی است که یک فروند جنگنده «سوخو-30» نیروی هوایی ونزوئلا نیز هفته گذشته یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع «ای پی-3» را در منطقه «کارائیب» رهگیری کرد.

در رویداد دیگر مرتبط با این کشور، روسیه، از متحدان نخست ونزوئلا اعلام کرد که انجام مذاکرات مستقیم و بدون پیش‌شرط بین دولت و مخالفان ونزوئلا برای حل بحران این کشور لازم است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بامداد یکشنبه گفت، هرگونه مذاکراتی برای حل بحران سیاسی ونزوئلا باید بدون پیش‌شرط و دخالت‌های خارجی باشد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!