پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آتش سوزی در آمازون به بحرانی بین المللی تبدیل شد

دولت برزیل که با انتقادهای گسترده‌ای در مورد سوءمدیریت در مقابل بروز آتش سوزی در جنگل‌های بارانی آمازون مواجه بود، در نهایت از ارتش این کشور برای عملیات خاموش کردن آتش استفاده کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ اطفای آتش گسترده در جنگل‌های بارانی آمازون که سبب بروز اعتراض‌های بین الملی شده است، همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایوینینگ استاندارد، در پی انتقادات گسترده به عملکرد دولت برزیل در جریان اطفای حریق جنگل‌های بارانی در آمازون، «فرناندو آزودو» وزیر دفاع برزیل از اعزام حدود ۴۴ هزار سرباز برای عملیات بی سابقه اطفای حریق در چهار ایالت برزیل خبر داد.
 
آتش سوزی در آمازون به بحرانی بین المللی تبدیل شد

آزودو گفت ارتش برزیل همچنین از دو فروند هواپیمای C-۱۳۰ Hercules که قادر به حمل حداکثر ۱۲ هزار لیتر آب روی مناطق در حال حریق هستند، استفاده می‌کند.
 
آتش سوزی در آمازون به بحرانی بین المللی تبدیل شد

«ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل که با انتقادات گسترده‌ای مبنی بر کوتاهی در مقابله با این آتش سوزی‌ها روبرو است، پیشتر این جنگل‌ها را مانعی در توسعه اقتصادی برزیل خوانده بود.
 
آتش سوزی در آمازون به بحرانی بین المللی تبدیل شد

منتقدان وی آمازون را عامل مهمی در جذب گاز‌های گلخانه‌ای جهان می‌دانند و تاکید دارند که این جنگل‌ها در مهار تغییرات اقلیمی بسیار موثر هستند.
 
آتش سوزی آمازون تبدیل به بحرانی بین المللی شده که تشدید تنش‌ها میان برزیل و کشور‌های اروپایی را در پی داشته است.
 
«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در پی ادامه این آتش سوزی‌ها برزیل را تهدید کرد که مانع توافق تجارت اتحادیه اروپا با این کشور و برخی از کشور‌های آمریکای لاتین خواهد شد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر جدید انگلیس از آتش سوزی جنگل‌های آمازون به عنوان بحرانی بین المللی یاد کرد. اهمیت این موضوع تا حدی است که به یکی از موضوعات اصلی بحث در اجلاس سران گروه هفت در فرانسه تبدیل شده است.
 
 
آتش سوزی در آمازون به بحرانی بین المللی تبدیل شد

معترضان در مقابل مقر‌های دیپلماتیک برزیل در کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین و نیز در برزیل تجمع کردند.

بولیوی و پاراگوئه از دیگر کشور‌های درگیر در این آتش سوزی هستند.

آتش سوزی فصل خشک در برزیل اگرچه امری عادی است، اما گستردگی سطح آتش سوزی امسال بی سابقه بوده است.
 
آتش سوزی در آمازون به بحرانی بین المللی تبدیل شد

کارشناسان برزیلی اعلام کردند در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۷۷ هزار آتش سوزی در سراسر کشور رخ داد که نسبت به سال ۲۰۱۸ تقریبا ۸۵ درصد افزایش داشته است.
 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!