سه شنبه, ۲۳ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کوبا آمریکا را متهم به آسیب زدن به مردم این کشور و ونزوئلا کرد

رئیس جمهوری کوبا گفت که آمریکا با تشدید تحریم ها علیه ونزوئلا و این کشور به مردم عادی این دو کشور آسیب می رساند.میکل دیاز کانل این اقدام واشنگتن را نشانگر ناکامی سیاست های کاخ سفید توصیف کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری پرنسالاتینا، میکل دیاز کانل درصفحه توییترش نوشت: آمریکا تحریم های جدیدی را علیه کوبا اعمال کرده است. آمریکا با دروغ، تهمت زدن و ریاکاری فشارها را علیه ما تشدید می کنند. واشنگتن به دلیل ناکامی سیاست هایش در ونزوئلا به کوبا می تازد. ما مقاومت می کنیم و بر این فشارها غلبه خواهیم کرد.

وی در ادامه این توییت افزود: این فشارها و تحریم های ناعادلانه و جنایتکارانه بیشترین تاثیر را بر مردم کوبا می گذارد. سیاستی که شکست خورده و توسط جامعه جهانی محکوم شده است.

دیاز کانل ضمن هشدار نسبت به تلاش های آمریکا برای تسلط بر کشورهای جهان جمله ای از فیدل کاسترو رهبر فقید انقلاب کوبا را نقل کرد:"امروز در جهان سیستم تحت تسلط سازمان ملل حکمفرما نیست. سیستم کنونی تلاش یک گروه از قدرتهای جهان برای تسلط و نفوذ بر کشورهای جهان زیر نظر واشنگتن است."

دیاز کانل پیشتر نیز ضمن محکوم کردن سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورهای چپ گرای آمریکای لاتین تاکید کرده بود: آمریکا همچنان برای کسب منابع و دارایی کشورهای چپ گرای آمریکای لاتین دندان تیز کرده و پس از 60 سال محاصره اقتصادی، تجاوز و تهدید دیگر چه کاری می خواهند علیه هاوانا انجام دهند؟ کوبا و مردمش را نمی توان تسلیم کرد.
مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های غیرقانونی آمریکا برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحران سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. در این میان کوبا همواره از دولت کاراکاس در برابر فشارهای واشنگتن حمایت کرده است؛ حمایتی که منجر به تشدید محاصره اقتصادی امریکا علیه هاوانا شده است.

دولت ترامپ به کوبا اعلام کرده دست از حمایت هایش از دولت مادورو بردارد اما مقامات هاوانا بر حمایت قاطع از مادورو در برابر فشارهای آمریکا تاکید کرده اند. هم پیمانی قوی کاراکاس- هاوانا خشم دولت ترامپ را برانگیخته و این مسئله باعث افزایش فشارها علیه این دو کشور منطقه آمریکای لاتین شده است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!