جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
وزیر خارجه مکزیک: تسلیم فشارهای آمریکا نمی شویم

وزیر خارجه مکزیک گفت که کشورش در موضوع مهاجرت هرگز تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد .

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، "مارسلو ابرارد کاسابون" روز سه شنبه تصریح کرد که کشورش برای تبدیل شدن به یک کشور ثالث امن برای مهاجران در برابر فشارهای آمریکا تسلیم نخواهد شد.

وی افزود: اخیر اظهاراتی را از سوی برخی مقامات امریکایی شنیده ام. بار دیگر تاکید می کنم که مکزیک با فشارها برای تبدیل شده به یک کشور ثالث امن برای مهاجران روبرو است اما ما این پیشنهاد را نمی پذیریم. در مورد این مسئله میان همه اقشار جامعه از جمله سیاستمداران  و احزاب مختلف اتفاق نظر وجود دارد.

مارک مورگان مدیر امور گمرگی و حفاظت مرزی آمریکا اخیرا اعلام کرده بود که مکزیک باید به آمریکا در مهار موج مهاجرت ها از سوی منطقه آمریکای مرکزی کمک بیشتری ارائه کند.

اظهارات وزیر خارجه مکزیک در این ارتباط در حالی مطرح شده است که وی برای دیدار با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به واشنگتن سفر کرده تا دو طرف در مورد مسئله مهاجرت ها به آمریکا رایزنی کنند.

مقامات مکزیک پیشتر نیز فشارهای آمریکا در مورد مسئله مهاجرت ها از آمریکای مرکزی را رد کرده بودند.

 وزیر خارجه مکزیک  افزود: موضع ما در مورد مسئله مهاجرت ها شفاف است و تغییر نمی کند. ما با فشارها مخالف هستیم.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک نیز پیشتر اعلام کرده بود که این کشور نمی تواند نسبت به توافق نامه "کشور ثالث امن" مشابه توافق نامه آمریکا- گواتمالا برای مهار موج مهاجران به سوی آمریکا متعهد باشد.

در قانون ملیت مهاجران، کنگره آمریکا عنوان کرده که این کشور می تواند وارد توافقات «کشور ثالث امن» با دیگر کشورها شود. بر اساس این توافق یک کشور ثالث می تواند تقاضای پناهندگی را به جای آمریکا بررسی کند. هر چند ترامپ درباره ایجاد توافقات کشور ثالث با گواتمالا و مکزیک مذاکره کرده است اما فقط یک توافق در این زمینه با کشور کانادا وجود دارد.

فشارهای پیوسته و تهدید تعرفه های گمرکی از سوی دولت ترامپ موجب شده تا رئیس جمهوری مکزیک به سرکوب و خشکاندن ریشه های این مهاجرت بپردازد، این مساله را می توان بخصوص در مرز مکزیک با گوآتمالا شاهد بود، جایی که مکزیک شش هزار نیروی گارد ملی را به آن منطقه اعزام کرده است تا با مهاجرت غیرقانونی برخورد کنند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!