شنبه, ۲۰ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا هیئتی به مجمع عمومی می‌فرستد!

سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا در نظر دارد هیئتی را برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خوآن گوایدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد با توجه به اینکه آمریکا و برخی از کشور‌های غربی او را به عنوان رئیس جمهور «قانونی» ونزوئلا پذیرفته‌اند، در نظر دارد هیئتی را برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعزام کند.

گوایدو در توئیتی نوشت: «ما هیئتی را تشکیل داده ایم که نماینده دولت و حامیان ما در ونزوئلا در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.»

«خولیو بورخس» رئیس سیاست خارجی گوایدو، «کارلوس وشیو» نماینده گوایدو در آمریکا، و «میگوئل پیزارو» رئیس کمک رسانی بشردوستانه سکرده مخالفان ونزوئلا، از اعضای ارشد هیئت اعزامی مخالفان دولت به سازمان ملل هستند.

گوایدو  به اینکه با سران کدام کشور‌ها دیدار خواهد کرد، اشاره‌ای نکرد. این در حالیست که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده با او دیدار نخواهد کرد.

پیش از این، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام کرد دلسی رودریگز، معاون خود را برای حضور در مجمع عمومی می‌فرستد.

از بهمن سال گذشته که خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خوانده و بلافاصله آمریکا حمایت خود را از او اعلام کرده فشار‌ها بر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است. پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری مادورو، اعمال تحریم‌های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا، اکنون رسانه‌ها از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر داده‌اند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!