جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تاکید سران ایران و اسپانیا بر توسعه همکاری‌های دو جانبه

رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر اسپانیا بر توسعه همه جانبه مناسبات به ویژه در عرصه های فناوری و گردشگری تاکید و مخالفت خود را با تحریم های یکجانبه آمریکا بعد از خروج از برجام اعلام کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و "پدرو سانچز" ظهر سه شنبه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در محل اقامت رئیس جمهور، با یکدیگر دیدار و در خصوص راههای توسعه روابط دو کشور و همینطور ابتکار جدید روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده دوکشور ایران و اسپانیا، بر ضرورت تلاش برای تحکیم این روابط تاکید کرد.

روحانی افزود: تحریم ها و زورگویی فعلی دولت آمریکا در بلندمدت از هم می پاشد، ولی روابط کهن و تاریخی کشورهای دوست نظیر ایران و اسپانیا باید مستحکم بماند.

رئیس جمهور همچنین به ضرورت توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فناوری و گسترش همکاری ها در زمینه بیو و نانو تکنولوژی میان ایران و اسپانیا تاکید کرد.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا نیز با ابراز تاسف از رنج ملت ایران از تحریم های یکجانبه کنونی و با تاکید مجدد بر حمایت کشورش از برجام، بر عزم اسپانیا برای گسترش بیش از پیش روابط با ایران تاکید کرد و با اشاره به ابتکار ائتلاف امید روحانی، گفت: ما در سال های گذشته شما را بعنوان مرد صلح شناخته ایم و امیدوارم که این ابتکار عمل به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!