جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مادورو: هدف ترامپ تنها گرفتن عکس است

رئیس جمهور ونزوئلا تحریم‌های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا را بر ضد هفت عضو نیرو‌های امنیتی این کشور در پی مرگ یک نظامی مضحک خواند.


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ نیکولاس مادورو روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در کاراکاس گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا اهمیتی برای من ندارد، آن‌ها باعث خنده ما می‌شود، زیرا این تحریم ها، اروپایی‌ها را در مسیری بی نتیجه قرار می‌دهد و آن‌ها را در باتلاق سیاستی فرو می‌برد که محکوم به شکست است همان سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر ضد ونزوئلا.
اتحادیه اروپا روز جمعه تحریم‌هایی علیه هفت عضو نیروی امنیتی و اطلاعاتی ونزوئلا وضع کرد که به ویژه به «شکنجه» متهم هستند.
تحریم علیه چهار نفر از آنان با مرگ یک نظامی به نام رافائل آکوستا در ۲۹ ژوئن در بازداشت مرتبط است.
ونزوئلا سال ۲۰۱۷ به اولین کشور آمریکای لاتین تبدیل شد که از سوی اتحادیه اروپا تحریم می‌شود.
علاوه بر تحریم تسلیحاتی، اروپایی‌ها سال ۲۰۱۸ تحریم‌هایی بر ضد ۱۸ عضو دولت ونزوئلا وضع کردند.
ونزوئلا همچنین هدف تحریم‌های اقتصادی زیادی از جانب دولت دونالد ترامپ قرار گرفته است که هدفش تحت فشار قرار دادن نیکولاس مادورو است. از جمله این تحریم ها، تحریم نفت ونزوئلاست که منبع اصلی درآمد این کشور است.

 

رئیس جمهور ونزوئلا : حاضرم با مخالفان گفتگو کنم

مادورو گفت: هدف ترامپ از دیدار با وی تنها گرفتن عکس است. این دیدار همانند دیدار با رئیس مافیای آمریکای لاتین است. ترامپ در یک طرف میز نشسته است و عروسک‌های خیمه شب بازی وی در طرف دیگر نشسته اند.
وی افزود: ما با حضور هیچ گروه شبه نظامی کلمبیایی در قلمرو ونزوئلا موافق نیستیم. این دستوری است که من به نیرو‌های مسلح ونزوئلا داده ام.
رئیس جمهور ونزوئلا گفت: ایوان دوک (Ivan Duque) رئیس جمهور کلمبیا دروغ می‌گوید. او چرا دروغ می‌گوید؟ به خاطر این که او عروسک خیمه شب بازی ترامپ است. او خواهان یک منازعه نظامی ضد ونزوئلا است. ایوان دوک دروغ می‌گوید. او یک دروغگو است.
مادورو در ادامه گفت: امیدوارم که رزمایش‌های نظامی کلمبیا صلح آمیز باشند. امیدواریم که این رزمایش‌ها به صلح در کلمبیا آسیبی وارد نکنند. هرگونه بیانیه درباره برگزاری رزمایش‌های نظامی بین آمریکا و کلمبیا نباید به منزله تهدیدی برای ونزوئلا باشد. اگر این رزمایش‌ها به منزله تهدیدی برای ونزوئلا باشند ما آن را محکوم می‌کنیم.
وی افزود: در پاسخ به درخواست‌ها برای مشارکت در هرگونه مذاکرت با جناح مخالف ما آماده ایم که این کار را با میانجیگری دولت نروژ انجام دهیم. دولت نروژ با حسن نیت پیش قدم حرکت به طرف صلح از طریق گفتگو شده است. ما آماده ایم. ما همین امروز آماده ایم.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!