سه شنبه, ۱۶ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اعلام آمادگی حوزه علمیه برای همكاری علمی با مراكز نیكاراگوئه

مدیر حوزه های علمیه در دیدار سفیر نیكاراگوئه در ایران، بر آمادگی افزایش همكاری های علمی و فرهنگی میان حوزه های علمیه و مراكز علمی و فرهنگی این كشور تاكید كرد.

قم - ایرنا - به گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در این دیدار كه روز شنبه در دفتر مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، روابط بین ایران و نیكاراگوئه را خوب دانست و گفت: مسائل علمی و فرهنگی زیرساخت روابط میان كشورهاست و قم می تواند با ایفای این نقش در تقویت روابط سیاسی و فرهنگی بین 2 كشور موثر باشد.

وی با تجلیل و تحسین از مقاومت ملت نیكاراگوئه در برابر امپریالیسم افزود: جنگ، فقر، فاصله گرفتن از ارزش های اخلاقی و انسانی، فاصله طبقاتی، گسترش افكار افراطی و پرورش تروریسم توسط قدرت های ظالم و زورگو از جمله چالش های امروز بشر است.

اعرافی با بیان این كه در طول تاریخ دولت های آمریكا بر هیچ اصول انسانی عمل نكرده اند اظهار داشت: آمریكا با جنگ افروزی و ایجاد فتنه به دنبال اشغال دیگر كشورها است و این همان قانون جنگلی است كه این قدرتمندان بر اساس آن رفتار می كنند.

وی با تاكید بر این كه پیشروی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان با وجود انواع فتنه های سخت و نرم، حیرت و ناباوری دشمنان ایران را بدنبال داشته است گفت: جبهه های انقلابی، ملت های مظلوم و دولت هایی كه برآمده از تفكر انقلابی هستند، باید به این نكته توجه كنند كه تنها راه مقابله با دشمنان، وحدت، هم افزایی و مقاومت است.

امام جمعه موقت قم، مواضع انقلابی حوزه علمیه را برگرفته از اندیشه های اسلامی دانست و افزود: حوزه علمیه قم به عنوان كهن ترین حوزه در طول تاریخ اسلام در كنار مردم ایران اسلامی همواره در مقابل دشمنان اسلام مواضع انقلابی داشته و دارد و معتقدیم كلیسا ها نیز باید در مقابل كشورهای قدرتمند و ظالم، موضع بگیرند.

اعرافی اظهار داشت: مركز مدیریت حوزه های علمیه برای ایجاد گسترش فعالیت علمی و فرهنگی آماده همكاری با مراكز علمی و فرهنگی كشور نیكاراگوئه است.

** ایران می تواند رهبر مبارزه با امپریالیسم در جهان باشد

سفیر نیكاراگوئه در ایران نیز در این دیدار، ایران و نیكاراگوئه را 2 كشور انقلابی و دارای روابط خوب با یكدیگر دانست و ادامه داد: وحدت و همسویی كشورهای انقلابی در مقابل مستكبران جهان و همچنین تلاش مشترك برای ریشه كنی فقر می تواند موجب حل بسیاری از مشكل ها شود.

ماریو باركرو بالتودانو پیشنهاد داد: برای ایجاد وحدت و همفكری در مقابل امپرالیسم، نیازمند برگزاری كنفرانسی با عنوان مبارزه با امپرالیسم و فقر زدایی هستیم كه برگزاری این كنفرانس در قم می تواند بركات زیادی به همراه داشته باشد.

وی دفاع آمریكا از عربستان حامی گروه های تروریست و همچنین غضب این كشور از ایران حامی دموكراسی و حقوق بشر را نشانه ای از ماهیت واقعی ایالات متحده دانست و تاكید كرد: ایران با تمدن چندین هزار ساله می تواند رهبر خوبی درمبارزه با امپریالیسم و فقر در جهان باشد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!