جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تحریم های آمریكا به نیكاراگوئه رسید

وزارت خزانه داری آمریكا اعلام كرد تحریم هایی را علیه معاون رئیس جمهوری نیكاراگوئه و یك مشاور ارشد ریاست جمهوری این كشور اعمال كرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریكا مدعی شد كه دلیل اعمال این تحریم ها، اقدامات 'روساریو موریو' معاون و همسر دانیل اورتگا رئیس جمهوری نیكاراگوئه و همچنین 'نستور مونكادا' در راستای تضعیف دمكراسی در این كشور منطقه آمریكای لاتین است.
استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریكا در بیانیه ای اعلام كرد: این دو مقام ارشد نیكاراگوئه و عوامل تحت فرمانشان به طور نظام مند به دنبال برچیدن موسسات دمكراتیك نیكاراگوئه و غارت سرمایه های این كشور با هدف تثبت قدرت شان بوده اند.
وی افزود: واشنگتن متعهد است اقداماتی در دستوركار قرار دهد تا دولت نیكاراگوئه به دلیل سركوب اعتراض های اخیر و فساد مالی، در جایگاه پاسخگویی قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، آمریكا در حالی تحریم هایی را علیه دولت چپ گرای نیكاراگوئه اعمال كرد كه پیشتر نیز دیگر گشورهای چپ گرای آمریكای لاتین از جمله ونزوئلا و كوبا را با این ابزار تحت فشار قرار داده است. این در حالی است كه مقامات این كشورها بارها اعلام كرده اند تحریم های آمریكا نتیجه مثبتی برای كاخ سفید به همراه نخواهد داشت.
اعتراض‌ها در نیكاراگوئه از آوریل (فروردین ماه) و زمانی آغاز شد كه دولت طرحی را برای تغییر نظام تامین اجتماعی با هدف تامین كسری بودجه پیشنهاد داد.
این طرح بعدها منتفی شد، اما اعتراض‌ها علیه اورتگا همچنان ادامه یافت. معترضان خواستار كناره گیری اورتگا از قدرت شده اند اما وی بر ماندن در سمت ریاست جمهوری تاكید كرده است.
نهادهای حقوق بشری دولت دانیل اورتگا را به سركوب خونین معترضان متهم كردند اما وی این اتهام را رد كرد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!