جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
افزایش حمایت از ترامپ نزد لاتین‌تبارها در رقابت با سندرز

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حمایت رای‌دهندگان هیسپانیک یا همان لاتین‌تبارها از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا افزایش یافته و او را در رقابت با برنی سندرز نامزد دموکرات‌ها قرار داده است.

به گزارش افکارنیوز، به ترامپ گفته شده که مواضع سختگیرانه‌اش علیه مهاجران غیرقانونی سرنوشت تلخی را برای او بین رای‌دهندگان هیسپانیک رقم خواهد زد. اما ترامپ از لحظه سخنرانی‌اش در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران در سال ۲۰۱۳ تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی و در سال‌های حضورش در کاخ سفید، این پیش‌بینی را به چالش کشیده است.

اخبار بین الملل- ترامپ در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران، به حزب جمهوریخواه هشدار داده بود که مشروعیت بخشی به ۱۱ میلیون مهاجر خارجی، خودکشی سیاسی خواهد بود.

او اکنون در آستانه انتخابات آتی ریاست جمهوری قرار دارد و دوران حضورش در کاخ سفید برای ساخت دیوار مرزی تلاش کرده است و روند اخراج مهاجران را افزایش داده و حتی با «چاه فاضلاب» خواندن برخی کشورهای آمریکای لاتین، به آنها توهین کرده است.

نتایج نظرسنجی امرسون کالج نشان داد میزان محبوبیت ترامپ در بین لاتین تبارها اکنون ۴۴ درصد است و این نظرسنجی نشان می‌دهد او می‌تواند در رقابت با سندرز ۴۱ درصد  آرای لاتین‌تبارها را کسب کند.

حمایت از ترامپ در سال ۲۰۱۶ نزد لاتین‌بارها ۲۸ درصد بود.

ترامپ در نظرسنجی هفته گذشته پولیتیکو و شرکت مورنینگ کانسالت و شرکت یوگاو و اکونومیست توانست به محبویت ۳۵ درصدی بین لاتین‌تبارها دست یابد. در نظرسنجی دیگری که مورنینگ استارت انجام داده، محبویت او نزد این گروه ۳۹ و در نظرسنجی یوگاو ۳۸ درصد برآورد شده است.

براساس نظرسنجی که هنگام خروج رای‌دهندگان از حوزه‌های انتخابیه انجام می‌شود، جورج بوش پسر در سال ۲۰۰۴ با شعار قانونی کردن مهاجران غیرقانونی، توانست ۴۴ درصد حمایت رای‌دهندگان لاتین‌تبار را کسب کند که به گفته تحلیلگران رقم بسیاری بالایی بود. در نظرسنجی‌های ایالتی این میزان به ۴۰ درصد کاهش یافت.

به گفته تحلیلگران کسب ۴۰ درصد آرای هیسپانیک‌تبارها، شالوده مهمی برای ورود دوباره جمهوریخواهان به کاخ سفید در آینده است.

در سال ۲۰۰۸ میلادی، « جان مک کین » رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا را با کسب حمایت ۳۱ درصدی نزد هیسپانیک‌تبارها از دست داد و چهار سال بعد، « میت رامنی » فقط توانست ۲۷ درصد از آرای این گروه را از آن خود کند.

سندرز سناتور ایالت ورمونت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با دیگر نامزدهای دموکرات، احتمال پیروزی‌اش بیشتر است. او در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در ایالت نوادا به پیروزی قاطع رسید و پیشتر در ماه جاری نیز نتیجه انتخابات مقدماتی ایالت نیوهمپشایر را به خود اختصاص داد.

انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا سیزدهم آبان ۱۳۹۹ برابر با سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ برای انتخاب پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا برگزار می‌شود.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!