شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مردم ونزوئلا ورود نفتکش ایرانی را جشن گرفتند

مردم ونزوئلا روز دوشنبه لنگر انداختن نخستین نفتکش ایرانی حامل سوخت بنزین در آب‌های ساحلی این کشور آمریکای جنوبی را جشن گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، این خبرگزاری در گزارشی نوشت مردم و مقامات ونزوئلا روز دوشنبه لنگر انداختن نخستین نفتکش ایرانی از ۵ نفتکش حامل بنزین را در آب‌های ساحلی این کشور آمریکای جنوبی جشن گرفتند.

آسوشیتدپرس افزود محموله‌های نفتی ایران، با بی‌اعتنایی به تحریم‌های شدید اعمال شده توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، وارد این کشور می‌شود و منعکس کننده دوره تازه‌ای در روابط در حال شکوفایی بین کاراکاس و تهران است. ایران در حال محکم کردن جای پای خود در نیم‌کره غربی است.

طارق العیسمی، وزیر انرژی ونزوئلا در توییتر نوشت: «ما به پیشروی و پیروزی ادامه می‌دهیم.»

تلویزیون دولتی ونزوئلا تصاویری از این کشتی را در حال حرکت در آب‌های کارائیب در حالی که جت‌های جنگنده این کشور بر فراز آن پرواز می‌کردند، پخش کرد. العیسمی تصاویری از خورشید در حال طلوع بر فراز این نفتکش را که در کنار پالایشگاه ال پالیتو پهلو گرفته است، در حساب خود در توییتر منتشر کرد.

۴ نفتکش دیگر که انتظار می‌رود در روز‌های آینده وارد ونزوئلا شوند, فورچون را همراهی می‌کنند، که نخستین نفتکش ایرانی است که وارد این کشور شده است.

به نوشته آسوشیتدپرس مادورو روز یکشنبه از آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، حسن روحانی، رئیس‌جمهور و مردم این کشور از صمیم قلب قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای ارسال محموله نفتی به این کشور تاکید کرد ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده‌اند. ایران و ونزوئلا همچون کشور‌های دیگر جهان حق دارند داد و ستد انجام دهند.

مادورو افزود ونزوئلا و ایران دو کشور انقلابی هستند که هرگز در مقابل امپریالیسم آمریکا زانو نخواهند زد.

دومین نفتکش ایرانی با نام فورست (Forest) وارد آب‌های ونزوئلا شده است و همانند نفتکش فورچون (Fortune) توسط نیروی دریایی ونزوئلا تا رسیدن به مقصد اسکورت می‌شود.

سومین نفتکش ایران به نام «فاکسون» نیز قرار است روز چهارشنبه ۲۷ مه (فردا) حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی به موقعیت اسکورت ونزوئلا برسد. دو نفتکش دیگر نیز در مسیر ورود به حوزه کارائیب و عزیمت به سواحل ونزوئلا هستند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!