شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رسانه‌های آمریکای لاتین خواستار آزادی خبرنگاران دربند رژیم صهیونیستی شدند

صدها خبرنگار، روزنامه نگار و موسسه رسانه‌ای در آمریکای لاتین در نامه سرگشاده‌ای به سازمان ملل خواستار دخالت این نهاد بین المللی به منظور آزادی خبرنگاران بازداشت شده در زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند.

تهران – ایرنا – به گزارش روز جمعه پایگاه خبری لبنانی «العهد»، کمیته حمایت از خبرنگاران با همکاری موسسه های رسانه ای و روزنامه نگاران در آمریکای لاتین طی یادداشتی رنج و محرومیت خبرنگاران بازداشت شده در زندان های رژیم اشغالگر اسراییل را شرح داد.

کمیته مزبور تاکید کرد: ۲۰ خبرنگار بازداشت شده در زندان های صهیونیستی بی هیچ اتهامی تحت عنوان «بازداشت اداری» تحت بدترین شکنجه ها بسر می برند.

براساس این گزارش، روزنامه نگار «صالح المصری» رئیس کمیته مزبور از اعلام همبستگی تمامی رسانه های گروهی و خبرنگاران آمریکای لاتین با خبرنگاران فلسطینی در زندان های اسراییل ابراز قدردانی و تاکید کرد: این اقدام نگاه ها را متوجه رنج و محرومیت خبرنگاران در درون زندان های رژیم اشغالگر اسراییل خواهد کرد.

این روزنامه نگار مصری از تمامی روزنامه نگاران و موسسه های رسانه ای خواست تا از کمیته مزبور در جهت آزادی خبرنگاران بازداشت شده حمایت به عمل آورند.

وی تاکید کرد: امضای این نامه سرگشاده توسط تقریبا ۲۰۰ خبرنگار باعث گشوده شدن پرونده اقدامات اسراییل علیه رسانه های گروهی و خبرنگاران فلسطینی خواهد شد.

کمیته حمایت از خبرنگاران از ابتدای سال ۲۰۲۰ پویشی را جهت آزادی روزنامه نگاران فلسطینی بازداشت شده در زندان های رژیم صهیونیستی آغاز کرد و اطلاعات مفصل و مستند به همراه مجموعه ای از تصاویر و آمار مربوط به رنج و محرومیت خبرنگاران فلسطینی را به  نامه سرگشاده خود پیوست کرده است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!