شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کاخ سفید: عوامل مادورو پشت خشونت‌های آمریکا هستند

یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ بدون آنکه سند و مدرکی ارائه دهد مدعی شد اطلاعاتی به دست آورده مبنی بر اینکه افرادی که دست به تحریک خشونت در ضمن اعتراضات علیه قتل جورج فلوید سیاهپوست در میامی زده‌اند با دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا مرتبط هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که نامش را فاش نکرد به میامی هرالد گفت: ما از برخی تلاش‌های افراد مرتبط با دشمنان آمریکا از جمله حکومت "نامشروع" نیکولاس مادورو در ونزوئلا برای تحریک به درگیری، کمک به تحریک خشونت و اختلاف برانگیختن در میان آمریکایی ها از طریق بهره‌برداری از اعتراضات صلح آمیز مطلع هستیم.

این مقام در پاسخ به درخواست برای ارائه اطلاعات به منظور حمایت از ادعاش این گونه پاسخ داد: ما بیشتر از این قادر به بحث در خصوص اطلاعاتی که منبع باز ندارند نیستیم.

همچنین ریک اسکات، سناتور جمهوریخواه در توئیتی امروز چهارشنبه با استناد به یک گزارش خبری منتشر شده طی چند روز پیش با مضمون "نفوذ چپ‌های رادیکال آمریکای لاتین به اعتراضات در آمریکا" گفت، دولت آمریکا با عوامل فعال در میامی برخورد خواهد کرد.

کریس هارتلاین، سخنگوی اسکات در بیانیه‌ای به میامی هرالد تصریح کرد: سناتور اسکات بسیار از بابت گزارش‌ها در مورد ارتباط معترضان در میامی با حکومت و دیکتاتورهای آمریکای لاتین همچون نیکولاس مادورو و سازمانهایی همچون FMLN نگران است.

سناتور اسکات امیدوار است که اف.بی.آی و مقام‌های فدرال همچنان به تحقیق درباره این مساله ادامه دهند تا هر کسی که با خشونت‌ها و تخریب‌ها مرتبط است پاسخگو باشد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!