پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونا در پرو

آمارها حاکی از آن است که منطقه آمریکای لاتین به شدت با شیوع کروناویروس جدید دست به گریبان است به گونه‌ای که مثلا در کشور پرو ۱۹۰ مورد جدید فوتی طی ۲۴ ساعت گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت پرو در گزارشی اعلام کرد در مدت ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۰ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند که در مجموع تعداد فوتی‌ها به ۶۴۹۸ نفر رسیده است.

همچنین موارد جدید ابتلا به این بیماری ۴۳۸۳ نفر اعلام شده و در مجموع تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در پرو به رقم ۲۲۵ هزار و ۱۳۲ نفر رسیده است.

پرو در منطقه آمریکای لاتین دومین کشور پس از برزیل است که بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را گزارش کرده است. اکنون آمریکای لاتین به کانون شیوع کروناویروس در جهان تبدیل شده است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، پرو یکی از اولین کشورهای این منطقه بوده که با شیوع کروناویروس جدید، اقدامات و تدابیر پیشگیرانه شدیدی همچون ممنوعیت خروج از خانه و بستن مرزها در این کشور اعمال شد. این درحالیست که اقدامات مربوط به قرنطینه به درستی اجرایی نشد چرا که بسیاری از اقشار ضعیف در این کشور جز خروج از منزل به منظور امرار معاش، تهیه غذا و مبادلات مالی گزینه دیگری نداشتند و این امر به ازدحام در اماکن عمومی منجر شد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!