جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
هواپیماهای جاسوسی آمریکا در راه ونزوئلا

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد دو فروند هواپیمای نظارتی را به منظور انجام مأموریت‌های شناسایی و نظارتی در هوافضای بین‌المللی به پایگاهی در یک جزیره در مجاورت ساحل ونزوئلا اعزام کرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نیروی هوایی آمریکا دو فروند هواپیمای نظارتی را به منظور آنچه "عملیات ضد مواد مخدر" خوانده، به پایگاهی در یک جزیره در مجاورت ساحل ونزوئلا اعزام کرده است. این اقدام زمانی انجام می‌شود که واشنگتن به دنبال افزایش "فشار حداکثری" علیه دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا است.

چندین هواپیمای گردآورنده اطلاعات و هواپیمای پشتیبان همراه با ۲۰۰ پرسنل نیز به فرودگاه بین‌المللی "هاتو" پرواز کرده‌اند. بنا بر اعلام ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا، این یک تکلیف موقت و کوتاه‌مدت است.

دو هواپیمای گشت‌زنی شامل یک هواپیمای بوئینگ ای-۳ سنتری (آواکس) و هواپیمای ای-۸ جوینت استارز که با دو فروند هواپیمای سوخت‌گیری بوئینگ کی. سی-۱۳۵ همراهی می‌شوند، به منظور انجام مأموریت‌های شناسایی و نظارتی در هوافضای بین‌المللی به پرواز درخواهند آمد تا به آمریکا و مقامات انتظامی بین‌المللی در شکست دادن سازمان‌های مجرمانه فرامرزی- که حمل و نقل مواد مخدر غیرقانونی را انجام می‌دهند- کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این پروازها همچنین از آنجایی قابل توجه است که واشنگتن و متحدانش معمولاً زمانی که هواپیماهای چینی یا روسی پروازهای روتین خود را در داخل یا در مجاورت قلمروی خود انجام می‌دهند، اخطار می‌دهند اما طوری رفتار می‌کنند انگار استقرار هواپیماهای جاسوسی خود در چندین مایلی ساحل یک قدرت خارجی، عمل روتینی است.

آمریکا از مأموریت‌های ضد مواد مخدر به عنوان راهی برای وارد کردن فشار اضافی بر دولت ونزوئلا استفاده کرده؛ به ویژه بعد از آنکه "فشار حداکثری" آمریکا نتوانست محموله عظیمی از بنزین ایرانی را که از طریق کشتی وارد ونزوئلا شد، برگرداند.

در ماه آوریل، دولت ترامپ "عملیات ضد مواد مخدر تقویت شده" جدید در کارائیب را اعلام و ادعا کرد گردانندگان مواد مخدر در حال استفاده از بحران کووید ۱۹ برای افزایش واردات محموله از طریق کشتی به آمریکا بوده‌اند.

در همین زمان، واشنگتن چندین مقام ونزوئلایی از جمله مادورو را به عنوان "تروریست مواد مخدر" تعیین کرد، علیه آن‌ها کیفرخواست‌های فدرال تشکیل داد و برای دستگیری آن‌ها جایزه‌های چندین میلیون دلاری معین کرد. اندکی پس از آن، گروهی از مزدوران مستقر در ایالات متحده- که بسیاری از آنها از کارمندان سابق نیروهای ویژه ایالات متحده بودند- دست به یک آدم‌ربایی ناموفق برای دستگیری مادورو زدند؛ اما تلاش‌های آن‌ها از سوی ماهیگیر ونزوئلایی که آن‌ها را به اسارت گرفت، ناکام ماند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!