چاپ
دسته: فرهنگ و هنر
بازدید: 855
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب بوگوتا (نام انگلیسی: 2017 Bogota Book Fair) به مدت دو هفته در پایتخت کلمبیا برگزار شد و مجمع اهل بیت (ع) کلمبیا آثار مجمع جهانی اهل بیت(ع) را در آن به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ نمایشگاه بین المللی کتاب بوگوتا (نام انگلیسی: Bogota Book Fair) یکی از مهم ترین رویدادهای ادبی فرهنگی آمریکای لاتین به شمار می رود. این نمایشگاه هر ساله با شرکت حدود 1000 ناشر برگزار می گردد و نیم میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

اولین دوره نمایشگاه بوگوتا در سال 1988م. افتتاح گردید و امسال، شاهد برگزاری سی امین دوره آن بودیم. 

* سی امین دوره

سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بوگوتا 2017 (نام انگلیسی: 2017 Bogota Book Fair) با شرکت منشورات مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایتخت کشور کلمبیا برگزار شد.

این نمایشگاه از 5 تا 18 اردیبهشت 1396 (25 آوریل تا 8 می 2017) به مدت دو هفته در مجتمع زیبای "کرفریاس (Corferias)" کشور آمریکای لاتینی برپا گردید و 550هزار بازدیدکننده در آن مشارکت کردند.

 

* غرفه منشورات مجمع جهانی اهل بیت(ع)

مرکز اسلامی و مجمع اهل بیت(ع) کلمبیا ــ از مجامع محلی مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت(ع) ــ در سی امین دوره این نمایشگاه شرکت و آثاری از مجمع را به نمایش گذاشت.

این غرفه به همت آقای «خنوس دمارلون کانتیلو» از شیعیان مرتبط با دبیرخانه مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برپا شد و سرکار خانم «ماریا دل پیلار کورتس» در اداره غرفه به ایشان یاری رساند.

غرفه مجمع اهل بیت(ع) در بخش 6 از طبقه دوم این نمایشگاه قرار داشت و با شماره 519 از بقیه غرفه ها متمایز بود. 

افرادی در رده های سنی مختلف و با سطوح اجتماعی و اقتصادی متفاوت، از کودکان دبستانی تا دانشجویان، و از شهروندان عادی تا سفرا و وزرا از غرفه مجمع دیدن کردند و منشورات به نمایش گذاشته در این غرفه ــ با موضوعات اسلام، پیامبر(ص)، قرآن، اهل بیت(ع) و ایران ــ مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. 

علاوه بر کتابهای مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجلات مجمع که به زبان اسپانیایی منتشر می شود نیز زینت بخش این غرفه بود.

* مهمان ویژه نمایشگاه

به رسم همه نمایشگاههای کتاب در جهان، هر سال یک کشور به عنوان "مهمان ویژه ادبی" نمایشگاه بوگوتا دعوت می شود تا بهترین محصولات فرهنگی خود را در پایتخت کلمبیا در معرض نمایش قرار دهد.

امسال کشور فرانسه به عنوان مهمان نمایشگاه، دارای جایگاهی ویژه بود. وجود کتاب های کمیک و محصولات ادبی مخصوص کودکان، از ویژگی های بارز غرفه فرانسه بود.

* حضور برندگان جایزه نوبل ادبیات

همچنین نمایشگاه امسال بوگوتا تحت تأثیر حضور دو برنده جایزه نوبل ادبیات بود:

ویدیادار سوراجپراساد نایپل (Vidiadhar Surajprasad Naipaul) نوسینده ترینیدادی‌تبار بریتانیایی که در سال 2001م. برنده جایزه نوبل ادبیات شد؛ و جان مَکسول "جی.ام." کوتسی (John Maxwell "J. M." Coetzee) نویسندهٔ هلندی‌تبار اهل آفریقای جنوبی که در سال 2003م. برندهٔ جایزه نوبل ادبیات و دو بار نیز برنده جایزه ادبی من بوکر شده است.

* تصاویری از این نمایشگاه:

 
 
 
 
(منبع: خبرگزاری اهل بیت (ع) ابنا )