پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نمایشگاه بین المللی کتاب لاریوخیا به مدت 10 روز در کشور آرژانتین برگزار شد و «مرکز اسلامی استان لاریوخا» آثار مجمع جهانی اهل بیت(ع) را در آن به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ نمایشگاه کتاب لاریوخا (نام اسپانیایی: Feria del Libro La Rioja 2017) بزرگترین نمایشگاه کتاب شمال کشور آرژانتین و یکی از رویدادهای مهم ادبی و فرهنگی در آمریکای لاتین است. 

این نمایشگاه در شهر "لاریوخا" مرکز استان برگزار می شو و یادآور "نمایشگاه کتاب بوئنوس آیرس" است که هر ساله در پایتخت این کشور برپا می گردد و دومین نمایشگاه معتبر ادبیات در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود.

             

* پانزدهمین دوره

پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب لاریوخا با شرکت منشورات مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این شهر آرژانتین برگزار شد.

این نمایشگاه از 9 تا 18 تیر 1396 (30 جون تا 9 جولای 2017) به مدت دو هفته در مجتمع زیبای "کاسترو باروس (Paseo Cultural Castro Barros)" این شهر برپا گردید و هزاران بازدیدکننده در آن مشارکت کردند.

مرکز کاسترو باروس به عنوان یک مکان مهم برای فعالیت های ملی و محلی و رویدادهای فرهنگی و هنری در لاروخیا مورد استفاده قرار می گیرد.

          

* غرفه منشورات مجمع جهانی اهل بیت(ع)

مرکز اسلامی لاروخیا ــ از مجامع محلی مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت(ع) ــ در پانزدهمین دوره این نمایشگاه شرکت و آثاری از مجمع را به نمایش گذاشت.

این غرفه به همت آقای «احمد دیاب» مدیر این مرکز و از نخبگان مرتبط با دبیرخانه مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برپا شد و دیگر اعضای این مرکز اسلامی در اداره غرفه به ایشان یاری رساندند.

                 

         

اکثر بازدیدکنندگان از غرفه مرکز اسلامی، از قشر دانشگاهی ــ اعم از اساتید و دانشجویان ــ بودند و منشورات به نمایش گذاشته در این غرفه ــ با موضوعات اسلام، پیامبر(ص)، قرآن، اهل بیت(ع) و ایران ــ مورد توجه آنان قرار گرفت.

علاوه بر کتابهای مرکز و مجمع، مجلات مجمع جهانی اهل بیت(ع) به زبان اسپانیایی نیز زینت بخش این غرفه بود.

* برنامه های جانبی

معاونت وزارت فرهنگ آرژانتین در استان لاروخیا به عنوان برگزارکننده این نمایشگاه، با برپایی میزگردها، جلسات کتاب شناسی و کارگاههای آموزشی، برنامه های خوبی را در طول این ده روز برای دوستداران کتاب رقم زد.

حضور نویسندگان محبوب، اجرای موسیقی و نمایش های هنری نیز از برنامه هایی بود که مانند هر سال برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شد.

(منبع: خبرگزاری اهل بیت (ع) ابنا)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!