پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دستیار کارگردان برزیلی: تبادل فرهنگ اولویت گروه تئاتر برزیل در جشنوار تئاتر مریوان است

سنندج - ایرنا - دستیار کارگردان گروه تئاتر برزیل گفت: تبادل فرهنگ ها و ارتقاء هنر یکی از اولویت های گروه ما برای حضور در دوازدهیمن جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا 'لوز لوپز' روز دوشنبه در حاشیه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران افزود: علاقه مندیم به کارهای دیگر گروه ها نیز در این جشنواره توجه کنیم.
دستیار کارگردان نمایش 'پادشاه نظافت' اظهار کرد: شرکتی که ما با آن کار نمایشی انجام می ‌دهیم علاقه زیادی به تبادل فرهنگ‌ها دارد و می خواهیم وقتی به کشور دیگری می‌ رویم همه آداب، فرهنگ و رفتارهای مردم آنجا را ببینیم.
وی با اشاره به اینکه کار تئاتر در کشور برزیل در قالب شرکت انجام می شود و درآمدزایی نیز دارد، ادامه داد: با اینکه در این سفرها به کشورهای دیگر و حضور در جشنواره های مختلف درآمدزا نیست اما در راستای تبادل فرهنگی با علاقه حضور پیدا می کنیم.
وی با بیان اینکه این دومین باری است که در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شرکت می‌ کند، افزود: در جشنواره‌های دیگری در ایران از جمله اصفهان و تهران حضور داشتیم.
وی با اشاره به اینکه مردم در ایران به نمایش خیابانی علاقه بسیاری دارند، اظهار کرد: خوشبختانه ما این فرصت را پیدا کردیم که در این جشنواره حضور پیدا کنیم و برای این مردم اجرا داشته باشیم.
لوپر مهمترین هدف آنها از انجام فعالیت‌های هنری را خنداندن مردم دانست و گفت: ایجاد لحظات خوب و شاد برای مردم ما را از اجرای تئاتر راضی می کند.
وی با بیان اینکه نقطه قوت جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در این است که مردم عاشق تئاتر هستند و به دیدن آن می ‌روند افزود: حضور گروه‌های مختلف از کشورهای متفاوت در این جشنواره از دیگر نقاط قوت جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.
این دستیار کارگردان برزیلی گفت: یکی از نقاط ضعف این جشنواره عدم ارائه برنامه های اجرا به زبان انگلیسی است و در صورتی که ما فرصت دیدن کارهای دیگر را داشته باشیم نمی دانیم در چه زمان و چه مکانی می توانیم کدام اثر را ببینیم.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از 18 تا 22 شهریور با شرکت 42 گروه داخلی و 6 گروه خارجی با اجرای 121 تئاتر در خیابان ها، میادین، پارک ها، دریاچه زریبار و روستاهای اطراف مریوان در حال برگزاری است.
آیین اختتامیه این جشنواره با معرفی گروه های برتر روز چهارشنبه 22 شهریور در سالن نشاط آموزش و پرورش مریوان برگزار می شود.
شهرستان مریوان در 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز با اقلیم کردستان عراق واقع شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!