چاپ
دسته: فرهنگ و هنر
بازدید: 1264
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از افکارنیوز، شیلی، کلمبیا و پرتغال تازه‌ترین کشورهایی هستند که نمایندگان خود را در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار ۲۰۱۸ به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرده‌اند. شیلی با فیلم "یک زن شگفت‌انگیز" (A Fantastic Woman) به کارگردانی سباستین للیو در اسکار حضور دارد.

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از افکارنیوز، شیلی، کلمبیا و پرتغال تازه‌ترین کشورهایی هستند که نمایندگان خود را در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار ۲۰۱۸ به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرده‌اند.

شیلی با فیلم "یک زن شگفت‌انگیز" (A Fantastic Woman) به کارگردانی سباستین للیو در اسکار حضور دارد. این فیلم اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش مسابقه بین‌الملل شصت و هفتمینجشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد و برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه (سباستین للیو و گونزالو مازا) شد.

دانیلا وگا بازیگر تئاتر و خواننده اپرا در "یک زن شگفت‌انگیز" نقش مارینا زنی ترنس‌جندر را بازی می‌کند که عاشق اورلاندو مردی خیلی مسن‌تر از خودش است، اما اورلاندو در شب تولد او می‌میرد و در ادامه مارینا ناچار است برای شرکت در مراسم تدفین او مبارزه کند. در برلیناله، بازی وگا در نقش اصلی فیلم بسیار مورد توجه اهالی رسانه و تماشاگران قرار گرفت.

A Fantastic Woman

"یک زن شگفت‌انگیز"

للیو کارگردان فیلم تحسین‌شده "گلوریا" است که سال ۲۰۱۳ در جشنواره برلین بسیار مورد استقبال قرار گرفت و برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن شد. "گلوریا" آن سال نماینده شیلی در اسکار بود، اما نامزد نشد.

فیلم جدید للیو را پابلو لارین فیلمساز هم‌وطن او و مارن آده کارگردان و فیلمنامه‌نویس آلمانی تهیه کرده‌اند. "یک زن شگفت‌انگیز" تولید مشترک شیلی، آلمان، آمریکا و اسپانیا است.

شیلی تا سال گذشته ۲۱ بار در رقابت اسکار شرکت کرد و در ۲۰۱۲ با فیلم "نه" ساخته پابلو لارین نامزد شد.

درام-تریلر "مردان گناهکار" (Guilty Men) به کارگردانی ایوان گائونا نماینده کلمبیا در اسکار است. داستان این فیلم در ۲۰۰۵ در بخش سانتاندر در کلمبیا روی می‌دهد. یک راننده کامیون/دی‌جی با گروه‌های شبه‌نظامی محلی وارد یک بازی موش و گربه می‌شود، در حالی که می‌کوشد کسی را که دوست دارد، پس بگیرد. این فیلم سال گذشته در بخش روزهای ونیز جشنواره ونیز نمایش داده شد و بعد در جشنواره تورنتو روی پرده رفت.

کلمبیا تا سال پیش ۲۵ بار در رقابت اسکار شرکت کرد و در ۲۰۱۵ با فیلم "آغوش مار" نامزد اسکار شد.

پرتغال نیز با فیلم "São Jorge" به کارگردانی مارکو مارتینز در بخش فیلم خارجی‌زبان رقابت می‌کند. این فیلم درباره یک بوکسور بی‌کار است که برای حمایت از خانواده‌اش ناچار می‌شود شرخر شود.

پرتغال از ۱۹۸۰ تاکنون ۳۳ بار نمایندگان خود را به آکادمی معرفی کرده است، اما تاکنون در بخش فیلم خارجی‌زبان نامزد نشده است.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی دوم اکتبر ۲۰۱۷ (۱۰ مهر) است. رأی‌گیری برای انتخاب نامزدهای اسکار فیلم خارجی‌زبان در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا ۹ فیلم به فهرست کوتاه راه پیدا می‌کنند و در نهایت پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی معرفی می‌شوند که اسامی آن‌ها ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ (۳ بهمن) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

سال گذشته ۸۵ کشور نمایندگان خود را به اسکار فرستادند که یک رکورد بود و در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران رسید.

نودمین دوره جوایز اسکار یکشنبه چهارم مارس ۲۰۱۸ (بامداد دوشنبه ۱۴ اسفند به وقت ایران) برگزار می‌شود.

(منبع: راهنمای سفر من)