جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
واکنش سایت برزیلی به «یواشکی» ایرانی

منتقد سایت «ابسروتوریو د سینما» کشور برزیل از «یواشکی» درمیشیان به عنوان یک فیلم غافلگیرکننده یاد کرده است.

به گزارش ایسنا، ویتور گیمارایز منتقد این سایت نوشته است: «یکی از بهترین تجربه‌ها برای یک خوره فیلم در یک فستیوال سینمایی زمانی رخ می‌دهد که از فیلمی که از آن کاملا بی‌خبر و از موضوعش بی‌اطلاع باشیم ، غافلگیرمان کند. این اتفاق برای من در طول چهل و یکمین جشنواره فیلم سائوپائولو با فیلم یواشکی افتاد، فیلمی تازه از رضا درمیشیان و محصول مشترک ایران و نیوزلند.


با استفاده از سبکی منحصر به فرد برای روایت داستان شهری در نیوزلند پس از آن که زلزله در شهر خرابی به بار آورده و زندگی مردم زیادی را نابود کرده است.
در این فیلم، یک دختر و پسر که زندگیشان با این تراژدی به انزوا کشانده شده، عاشق یکدیگر شده و رابطه‌ای عجیب و جذاب را شروع می کنند.
علی رغم استفاده از ساختاری جدید در این فیلم برای ایجاد حرکت و پویایی، فیلم درمیشیان حال و هوایی تفکرآمیز دارد. کندوکاوی است برای نزدیک شدن به کاراکترها و دستیابی به احساسات کاراکترها به یکدیگر و از دست رفته‌هایشان.
بدعت‌گذاری خیال پردازانه یواشکی ، فرم نوین و طراحی صدا و صداگذاری خوب و ریتم درست و مینیمالیستی فیلم در روایتی حساسیت برانگیز که دو نفر را در نتیجه فقدان شان در شهری که بسیاری به این گرفتاری درآمده‌اند، قابل توجه است.
فیلم که از سکوت‌های بسیار تشکیل شده ، یک غافلگیری زیبا در جشنواره سائوپائولو است که باید با حساسیت برانگیزی منحصر بفردش مورد بحث قرار بگیرد.»

«یواشکی» چهارمین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان پس از فیلم‌های «بغض»، «عصبانی نیستم!» و «لانتوری» و فیلمی عاشقانه است که تمام صحنه‌های آن در شهر کراست چرچ نیوزلند فیلمبرداری شده است.

این فیلم فرمالیستی که داستان علاقه دو جوان به یکدیگر را روایت می‌کند، به زبان انگلیسی و با حضور بازیگران نیوزلندی در ادامه تجربه‌های فرمی درمیشیان تولید شده است.

«یواشکی» نخستین محصول مشترک ایران و نیوزلند است که پخش‌کننده بین‌المللی آن محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است و در خلاصه داستان آن آمده است: «هر کدوم از ما یه ماجرای یواشکی داریم، این یه داستان یواشکیه...»

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!