چاپ
دسته: فرهنگ و هنر
بازدید: 791
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
هفته فیلم ایران در اکوادور

تهران - ایرنا - «هفته فیلم ایرانی» با بزرگداشت کارگردان فقید ایرانی عباس کیارستمی از 9م تا 13م اسفند 1396 در کیتو پایتخت اکوادر برگزار شد.

به گزارش امروز (پنجشنبه) سفارت ایران در اکوادر، در این مراسم پنج روزه که با همکاری سفارت جمهوری اسلامی و خانه فرهنگ اکوادور و سینماتک کیتو برگزار شد، فیلمهای طعم گیلاس، خانه دوست کجاست، زندگی و دیگر هیچ و «باد ما را با خود خواهد برد» کیارستمی به معرض دید چند صد نفر دانشجویان سینما و دیگر سینمادوستان اکوادری درآمدند.
'آلبارو موریل' رئیس مدرسه سینمای دانشگاه لاس آمریکاس ضمن اشاره به این جمله ژان لوک گدار کارگردان فرانسوی که 'سینما با گریفیث آغاز می‌شود و با کیارستمی پایان می‌یابد'، به تشریح سینمای واقع گرای ایران در سالهای اخیر پرداخت و خود را از طرفداران سینمای کیارستمی معرفی کرد.
در افتتاحیه این مراسم نیز 'لاورا گودوی' مدیر مسئول سینما تک کیتو، راجع به پیشرفت های سینمای ایران طی سالهای پس از انقلاب اسلامی سخنرانی کوتاهی کرد و از جمله گفت: سینمای کیارستمی با زبانی ساده از جذابیت بالایی برای مخاطبان برخوردار است.
'سعادت آقاجانی' سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: سینمای ایران شاهد موفقیت های فراوانی در عرصه های بین المللی بوده و این مرهون نگاهی معنوی و انسانی به هنر است که در سایه این نگاه جمهوری اسلامی ایران سینماگران متعددی را به جهانیان معرفی کرده که از جمله می توان به مرحوم کیارستمی اشاره کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)