چاپ
دسته: فرهنگ و هنر
بازدید: 810
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
صدف طلایی «سن سباستین» در اسپانیا ماند

جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین، مهم‌ترین رویا سینمایی کشور اسپانیا با برگزاری مراسم اختتامیه و اعطای جوایز به کار خود پایان داد و فیلمساز اهل «کاتالان» جایزه بهترین فیلم را به خانه برد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «بین دو آب» به کارگردانی «ایساکی لوکوئستا» فیلمساز اسپانیایی موفق به کسب جایزه صدف طلایی بهترین فیلم از شصت‌وششمین جشنواره فیلم سن‌سباستین شد.

«الکساندر پاین» رئیس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره سن سباستین اعلام کرد که داوران به اتفاق‌ آراء به فیلم «بین دو آب» به عنوان بهترین فیلم جشنواره رای دادند و آن را تصویری اجتماعی و دردناک توصیف کردند که مخاطبان را به زندگی شخصیت اصلی فیلم دعوت می‌کند که روایتی است از داستان آشتی و رستگاری.

«لاکوئستا» در سال ۲۰۱۱ نیز با فیلم «قدم‌های دوگانه» موفق به کسب جایزه صدف طلایی بهترین فیلم جشنواره سن‌سباستین شده بود.

اما جایزه بهترین کارگردانی جشنواره به «بنجامین نایشتات» برای ساخت فیلم آرژانتینی«روخو» اعطاء شد و این فیلم با کسب جوایز بازیگر مرد (داریو گراندینتی) و بهترین تصویربرداری، بیشترین تعداد جوایز شب اختتامیه را به خود اختصاص داد.

همچنین جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره نیز به «پیا جلتا» برای بازی در فیلم «نقطه کور» اعطاء شد.

«پل لاورتی» که در اغلب فیلم‌های ساخته «کن لوچ» چون «بادی که در علفزار پیچید» نگارش فیلمنامه را بر عهده داشته است برای فیلم «یولی» به کارگردانی «ایکار بولن» برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد و پس از کسب جایزه از رفتار قلدرمآبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در تحریم و حمایت از تحریم کشور کوبا به شدت انتقاد کرد.

«هیروشی اوکویاما» فیلمساز ژاپنی نیز توانست جایزه مهم کارگردان جدید جشنواره را برای فیلم «مسیح» دریافت کند که همراه با جایزه نقدی ۵۰ هزار یورویی برای کارگردان و توزیع‌کننده فیلم در اسپانیا می‌شود.

همچنین «خانواده زیرزمینی» به کارگردانی «ماریا آلشه» نیز برنده جایزه افق‌های جشنواره اسپانیایی سن‌سباستین شد.

«ریکاردو دارین» به همراه «مونیکا بلوچی»، «آنیس واردا» و «هیروکازو کورئیدا» سینماگرانی بودند که امسال در جشنواره فیلم سن سباستین با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری مورد تقدیر قرار گرفتند.

شصت‌وششمین جشنواره فیلم «سن‌سباستین» اسپانیا از تاریخ ۲۱ تا ۲۹ سپتامبر (۳۰ شهریور تا ۷۸ مهرماه) در کشور اسپانیا برگزار شد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)