جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است؛ و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.
پول‌نیوز -جمهوری فدراتیو برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است. برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.

پاراتی، شهری کوچک ولی زیبا در برزیل (+عکس)

برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است؛ و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است. برزیل مستعمره پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائی و نیز آسیائی است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.


پاراتی، شهری کوچک ولی زیبا در برزیل (+عکس)

پاراتی شهری کوچک و زیبا در امتداد ساحل سبز برزیل (Costa Verde) و بین ایالت های ریو دو ژانیرو و سائو پائولو واقع شده است. این شهر که در سال های اخیر در عرصه گردشگری خوش درخشیده است، طبق آخرین سرشماری انجام شده، حدود 36000 نفر جمعیت دارد. این شهر به دلیل داشتن طبیعتی حیرت انگیز، کوهستان هایی زیبا و جنگل هایی وصف نا شدنی در کنار سواحلی خارق العاده، به یکی از جاذبه های کشور برزیل بدل شده است. 


پاراتی، شهری کوچک ولی زیبا در برزیل (+عکس)

شهر پاراتی به خاطر قرار گیری در خلیج Ilha Grande، از داشتن تعداد زیادی جزایر استوایی بهره مند است. انواع آبشار های زیبا در این شهر نیز همواره زبان زد عام و خاص بوده است و جنگل های زیبا و مرتفع، زیبایی منحصر به فردی به این شهر کوچک بخشیده است. همچنین این شهر جزء مناطق محافظت شده قرار دارد.
 
(منبع: پایگاه خبری تحلیلی پول نیوز)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!