سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مونتسرات در بارسلونا (Montserrat )

وقتی نام گردشگری در اسپانیا می آید، بیشتر افراد به یاد جاهایی مثل مادرید، بارسلونا و اگر خیلی اهل سفر باشند، سویل می افتند. حتی در این شهرها هم، فقط مناطقی که هر کسی می شناسد را، می شناسند. مونتسرات در بارسلونا نام منطقه ای جادویی است که هر کسی از آن خبر ندارد و در واقع آماتورها اصلا از وجود این جاذبه ی گردشگری خبر ندارند. اما این منطقه چه خصوصیت متمایز کننده ای دارد؟ چرا هر کسی نتوانسته به آنجا برود؟ در ادامه الی گشت جواب این سوال های شما را می دهد.

مونتسرات در بارسلونا
 مطالب مرتبط:
همه چیز درباره منطقه گوتیک بارسلونا
در بارسلونا مثل بارسلونایی ها خوش بگذرانید!

می خواهیم با هم سفری به اسپانیا کنیم و به یکی از دیدنی ترین جاذبه های ان به نام مونتسرات در بارسلونا (Montserrat ) برویم. در این نقطه از بارسلونا چشم انداز شگفت انگیزی به کوه های دیدنی کاتالونیا خواهید داشت. البته برای گردشگران حرفه ای، بازدید از مونتسرات در بارسلونا پر رنگ ترین اتفاق در سفر به بارسلونا است. اما مونتسرات دقیقا چیست و کجا قرار دارد؟

مونتسرات یک کوه بسیار زیبا و دیدنی بندیکتی در اسپانیا است که در واقع راهبانی که می خواهند گوشه نشینی اختیار کنند، این کوهستان را انتخاب می کنند. مونتسرات در شمال غربی شهر بارسلونا قرار دارد و حدود ۱ ساعت با قطار تا آن راه است. این کوهستان یکی از مقدس ترین مناطق اسپانیا است و نه تنها اهمیت مذهبی بسیار زیادی برای مردم این کشور دارد بلکه منظره و طبیعتی که در دور و اطراف آن وجود دارد واقعا نفس گیر است.

مونتسرات بارسلونا

اگر از پیاده روی در اینجور مناطق لذت می برید، بد نیست بدانید که مسیرهای پیاده روی فوق العاده ای در دل این کوه وجود دارد که با قدم گذاشتن در یکی از آنها می توانید به غیر عادی ترین صخره هایی که به عمرتان دیده اید، برخورد کنید. سنگ ها و صخره هایی که باورتان نمی شود طبیعی باشند و با دیدن آنها فکر می کنید که حتما بوسیله ی انسان ها شکل داده شده اند.

یکی دیگر از جذابیت های بازدید از مونتسرات در بارسلونا، گوش دادن به نوای کر معروف باسیلیکا و بقیه ی نواهای مذهبی است. گوش دادن به این نواها و دیدن اجرای افرادی که آنها را می سرایند در همه ی روزها به غیر از تعطیلات کریسمس، ماه جولای و چند تعطیل رسمی دیگر در سال، کاملا رایگان است. اجراهای کر، هر روز ساعت ۱:۰۰ ظهر برپا می شوند. درواقع نواهای کر مونتسرات در تمام دنیا بخصوص در میان مسیحیان شهرت دارد، طوری که گروه کر آنجا تا حالا  حدود ۱۰۰ آلبوم را ضبط کرده اند.

داخل مونتسرات بارسلونا

تاریخچه ی مونتسرات در بارسلونا

مونتسرات، تاریخ جالبی دارد. در زمان های بسیار دور، گروهی از کودکان ناگهان نور بسیار عجیبی را دیدند که در این کوه فرود آمد. در همین هنگام، صدای فرشته هایی را شنیدند که نواهای مذهبی بی نهایت زیبایی را می سرودند… آنها که از این اتفاق حیرت زده شده بودند، سریعا دویدند تا موضوع را به خانواده هایشان اطلاع بدهند. خانواده ها، از آنچه که می شنیدند ، مطمئن نبودند اما چون به راستگویی و صداقت بچه هایشان مطمئن بودند، خودشان به این منطقه رفتند تا ببینند می توانند آنچه که به آنها گفته شده را ببینند یا نه. آنها چندین بار به دیدن این منطقه رفتند و هر بار نشانه ای دیدند و از آن زمان بود که مونتسرات در بارسلونا به جایی مقدس تبدیل شد.

(منبع: مجله گردشگری الی گشت)

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!